AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Dynamic Steering – Cornelis schetst

‘Een ovaal lager met daarom heen een flexibel tandwiel, daar draait het om’

7 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

In krappe parkeergarages is het erg prettig wanneer je voor maximaal insturen van de voorwielen zo min mogelijk aan het stuur hoeft te draaien, en op de snelweg is het juist andersom. Met behulp van een kleine elektromotor en een flexibel tandwiel dat zich afrolt tegen de binnenvertanding van een andere wiel is zoiets mogelijk. Dat klinkt ingewikkeld, maar is dat ook zo?

Lezersreacties (7)

Reageren