AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Duitsland: geen tien procent ethanol
De Duitse minister Sigmar Gabriel heeft zich tegen een verhoging van het biobrandstofgehalte in benzine naar maximaal tien procent uitgesproken. Hierdoor blijft het huidige maximum aan biobrandstof gehandhaafd op vijf procent.
Hiermee komt voorlopig een einde aan een lange soap. Gabriel licht zijn besluit als volgt toe: "De milieupolitiek mag niet tot gevolg hebben dat miljoenen automobilisten tot het tanken van het duurdere Super-Plus worden gedwongen."
Daarnaast zouden veel motoren schade oplopen bij het tanken van benzine met een te hoog biobrandstof-gehalte. Volgens het Verband der Automobilindustrie (VDA) zouden in Duitsland 189.000 auto's rondrijden met dit probleem, volgens het Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller (VDIK) ligt dit aantal veel hoger, namelijk op 3,3 miljoen.
De minister zegt dat dit niet betekent dat de CO2-eisen voor de fabrikanten nu worden versoepeld: "De fabrikanten moeten andere manieren vinden om de doelstelling van 120 gram CO2 per kilometer te bereiken."
Daarnaast zouden veel motoren schade oplopen bij het tanken van benzine met een te hoog biobrandstof-gehalte. Volgens het Verband der Automobilindustrie (VDA) zouden in Duitsland 189.000 auto's rondrijden met dit probleem, volgens het Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller (VDIK) ligt dit aantal veel hoger, namelijk op 3,3 miljoen.
De minister zegt dat dit niet betekent dat de CO2-eisen voor de fabrikanten nu worden versoepeld: "De fabrikanten moeten andere manieren vinden om de doelstelling van 120 gram CO2 per kilometer te bereiken."
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws

Revolutionaire koplamp van Mercedes moet schadeherstel goedkoper maken
Nieuws

Renault en Ford: ‘Chinese merken vormen ook een bedreiging voor bedrijfsauto’s’
Nieuws

De elektrische Mercedes-Benz GLC heeft een scherm dat geen scherm is
Nieuws

Alfa Romeo Junior Sport Speciale is de opstap naar de Veloce
Nieuws
