AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Duitse ANWB: tol is vestzak-broekzak
7
Tolheffing op alle Duitse wegen, zoals minister van Verkeer Dobrindt wil, zou 298 miljoen euro opleveren. Het innen van die 'infrastructuurheffing' zou echter 300 miljoen euro kosten.
Dit is de conclusie van een studie die de ADAC, de Duitse ANWB, woensdag heeft gepubliceerd. De machtige automobilistenvereniging rept dan ook over een ,,vestzak-broekzakverhaal''.
De plannen voorzien in de verkoop van vignetten. In Duitsland woonachtige automobilitisten moeten gecompenseerd worden via de wegenbelasting. Vooral in grensstreken is er verzet tegen tolheffing. Zo vreest de middenstand dat Nederlanders wegblijven uit horeca en winkels.
Lees ook
Proefrit

Saab 9000 CS 2.3 LPT (1997) - We krijgen spontaan zin in een ritje naar Trollhättan
Vergelijkende test

De BYD Dolphin surf is degelijk, maar de Fiat Grande Panda is ruimer
Reportage

In naoorlogs Engeland was brood en melk nog op de bon toen Jaguar snelste auto ter wereld bouwde
Verkeer & Infrastructuur

Noorse tunnel krijgt twee onderzeese rotondes en verkort reistijd met tien uur
Achtergrond
