DS 4 en DS 4 Crossback nu officieel
DS-sausje geeft meer uitstraling
De nieuwe neus en aangepakte bumpers zorgen voor gelijkenis met de DS 5. Nieuw is verder de two tone-uitvoering. Kopers kunnen kiezen uit vier kleuren voor het dak en de spoilers: Perla Nera, Whisper, Bleu Virtuel en Orange Tourmaline. Die tinten zie je dan weer terug in de buitenspiegels en de wieloppen of lichtmetalen wielen. Ook bedacht DS meteen maar vier nieuwe nieuwe lakken voor de koets: Blue Encre, Orange Tourmaline, Gris Artense en Rouge Rubis.
De DS 4 Crossback heeft dikke randen langs de wielkasten, veel zwarte accenten en je zit wat hoger in deze variant. Ook het interieur werd aangepast. Apple Carplay maakt de DS 4 bijdetijds op het gebied van connectiviteit.
Zoals te verwachten doet de driecilinder benzineturbomotor nu ook in de DS 4 zijn intrede. Als Puretech 130 S&S levert de 1.2 (jawel) 130 pk en 230 Nm. Deze motor vervangt de VTi 120, een 1.6 zonder turbo.
Hij werkt samen met een handgeschakelde zesbak. Het verbruik ligt op 4,9 liter per 100 kilometer en dat komt neer op een CO2-uitstoot van 112 g/km.
Dan volgt de THP 165 S&S, de 1,6-literturbo met vier cilinders. Deze werkt samen met een zestrapsautomaat. De 165 pk sterke DS 4 verbruikt 5,5 liter per 100 kilometer, wat neerkomt op 130 g/km.
Ook de 210 pk sterke uitvoering van de 1.6 THP komt in actie. Deze beschikt over een handbak met 6 verzetten en de CO2-uitstoot bedraagt 138 gram per kilometer.
Dieselen kan met de Blue HDi 120, de Blue HDi 150 en de Blue HDi 180. De eerste komt tot 97 gram per kilometer, met automaat is dat 99 gram. De Blue HDi 150 kun je overigens niet in de Crossback krijgen.
Beide modellen worden op de 2015 Frankfurt Motor Show onthuld en staan vanaf november 2015 in Europese showrooms. De vanafprijs in Nederland bedraagt 25.290 euro voor de DS 4 Chic.