AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
12

Doek valt voor Project Better Place

  • Alexander Inia
  • Autonieuws
27 mei 2013 om 07:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Het doek is gevallen voor Project Better Place: het mobiliteitsinitiatief heeft z'n faillissement aangevraagd.

Afgelopen zondag heeft Better Place z'n faillissement aangevraagd bij het Central District gerechtshof. Dat meldt de krant The Times of Israel. De situatie was onhoudbaar nadat bekend werd dat Better Place nog zo'n 500 miljoen dollar extra nodig zou hebben om de komende jaren te overleven. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf al zo'n 800 miljoen dollar uitgegeven.

Een woordvoerder van Better Place treurde uiteraard over de gebeurtenissen: "Dit is een extreem vervelende dag, waarop een poging om minder afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen faalde. Helaas bleek de weg naar realisatie van de plannen te veel hobbels te bevatten. Op technisch gebied waren we succesvol, elders helaas niet."

Eén van de hobbels waar de woordvoerder het over heeft, is het feit dat de bezitters van grote vloten elektrische auto's -een belangrijke doelgroep voor Better Place- in de praktijk het mobiliteitsconcept niet zagen zitten. Als er een te groot aantal auto's tegelijkertijd van accu's moet wisselen, betekent dit lange wachttijden.

Bovendien heeft alleen Renault het project gesteund, de andere fabrikanten ontwikkelden liever elektrische auto's voor de conventionele laadsystemen. Zodoende was alleen de Renault Fluence geschikt voor het accu's wisselen bij Better Place.

  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Elektrische Auto

Lezersreacties (12) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek een specifieke auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's met elkaar
  • Occasions zoek naar een tweedehands auto
Buick Park Avenue - 1993 – 359.723 km - Klokje Rond

Buick Park Avenue - 1993 – 359.723 km - Klokje Rond

Stiekem dagdromen we er allemaal wel eens over: voor klein geld de dikste auto kopen die er...

Lees meer
Test: Audi RS E-tron GT

Test: Audi RS E-tron GT

De elektrificatie van Audi begon natuurlijk met de E-tron SUV, maar deze E-tron GT is het nieuwe...

Laatste nieuws

Categorie
Categorie
  • Autonieuws
    Jaguar Land Rover schrapt twee EV's ondanks enorme investering

    Jaguar Land Rover schrapt twee EV's ondanks...

    25
    • 2 maart 2021
  • Volkswagen ID3 - welkom duurtest

    Volkswagen ID3 - welkom duurtest

    86
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Car of the Year: vijf opvallende vorige winnaars

    Car of the Year: vijf opvallende vorige...

    32
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Volvo C40 Recharge gepresenteerd

    Volvo C40 Recharge gepresenteerd

    65
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Volvo blikt vooruit op meer elektrische auto's

    Volvo blikt vooruit op meer elektrische...

    11
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    ANWB: 'Maak vervangen halogeen door led wettelijk mogelijk'

    ANWB: 'Maak vervangen halogeen door led...

    28
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Dit lees je in AutoWeek 9

    Dit lees je in AutoWeek 9

    • 2 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep