Dít kost de nieuwe Volkswagen Caddy
Volladen maar!
AutoWeek heeft de prijzen van de nieuwe Volkswagen Caddy. De bestelbus is in twee motorversies leverbaar en per direct te bestellen.
Eind februari presenteerde Volkswagen een volledig nieuwe generatie van de Caddy, en dat werd tijd ook. Het model dat tot voor kort bij de Volkswagen-dealers stond, stamde namelijk al uit 2003. Die 17 jaar oude Caddy vond opvolging in een volledig nieuw en daarmee een stuk moderner ogend model. AutoWeek heeft de prijzen van de bestelversie van de jongste Caddy te pakken. De personenversie Caddy Life komt helaas níet de Nederlandse grenzen over.
Volkswagen vraagt minstens € 17.700 voor de Caddy. Let wel, het gaat om de vanafprijs exclusief btw. Het gaat in dat geval om de instapper met een 102 pk en 280 Nm leverende 2.0 TDI onder de kap. Die helpt de Caddy aan een topsnelheid van 173 km/h. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 4,5 l/100 km. Liever meer vermogen? Dat kan. Volkswagen levert de Caddy namelijk ook met een 122 pk en 320 Nm sterke versie van dezelfde 2.0. Die heeft een topsnelheid van 185 km/h en verbruikt gemiddeld ook 4,5 l/100 km. In beide gevallen gaat het om de 4,5 meter lange 'standaard' Caddy. De 4,85 meter lange Caddy Maxi volgt in een later stadium. De genoemde prijzen zijn die van de naamloze uitvoering. Voor de Trend, Comfort, Style en 1st Edition rekent Volkswagen meerprijzen van respectievelijk € 400, € 1.050, € 1.650 en € 2.150. De 122 pk sterke 2.0 TDI komt in de toekomst ook in combinatie met een DSG7-automaat beschikbaar.
Meer uitbreiding volgt later in de vorm van een Caddy met een 75 pk sterke 2.0 TDI die voor minder dan € 15.000 in de orderboeken komt te staan. Ook volgt op termijn een versie met een TGI-machine die ook aardas lust. Ook wordt de prijslijst in een later stadium uitgebreid met een Caddy 4Motion, een versie met vierwielaandrijving dus.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (27) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.