Dít is de Mercedes-Benz E-klasse All-Terrain

Angstzweet voor Audi A6 Allroad en Volvo V90 CC

Mercedes-Benz E-klasse All Terrain
Mercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All TerrainMercedes-Benz E-klasse All Terrain
Mercedes-Benz heeft de E-klasse All-Terrain gepresenteerd, een E-klasse Estate met een voorliefde voor een stevige partij spetteren in de modder.

We wisten al even dat hij eraan zat te komen, maar nu is de E-klasse All-Terrain dan eindelijk onthuld. Daarmee heeft Mercedes-Benz voor het eerst een passend antwoord op de Audi's A6 Allroad en Volvo's V90 Cross Country van deze wereld.

4Matic-vierwielaandrijving is uiteraard standaard aanwezig op deze E-klasse All-Terrain. Hetzelfde geldt voor de ruige aankleding. De All-Terrain onderscheidt zich van zijn minder avontuurlijk ingestelde broers met zijn kunststof bumperwerk en wielkastranden die met hetzelfde materiaal zijn bedekt. Ook de grille springt eruit, die bestaat nu uit twee brede kunststof lamellen. De All-Terrain staat 2,9 centimeter hoger op zijn poten dan een reguliere E-klasse Estate. 1,4 centimeter daarvan komt voor rekening van de banden, de overige 1,5 centimeter heeft de Mercedes aan zijn onderstel te danken.

De E-klasse All-Terrain staat op speciaal voor deze versie ontwikkelde 19- of 20-inch lichtmetalen wielen. Het interieur is aangekleed met aluminium-carbon details. Op de vloermatten prijkt trots de aanduiding All-Terrain. De standaarduitrusting is verder gebaseerd op uitrustingsniveau Avantgarde. Dynamic Select behoort overigens ook tot de standaarduitrusting. Nieuw daarbij is de All-Terrain-modus, waarmee de E-klasse zich naast het asfalt moet kunnen redden.

Aanvankelijk verschijnt de E-klasse All-Terrain als 194 pk sterke E 220d. Later verschijnt ook een zescilinderdiesel op de markt. Schakelen zal in beide gevallen middels een 9G-Tronic-transmissie gaan. In Parijs kunnen we de E-klasse All-Terrain van dichtbij bewonderen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (59)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.