Devon GTX: weerwoord op Europese hypercars

Devon GTX
Devon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTXDevon GTX
De Amerikanen doen in sportwagenland nog steeds mee met de Dodge Viper en de Corvette ZR1, maar sinds de Saleen S7 uit productie is, ontbreekt een echte concurrent voor de Europese hypercars van Pagani en Koenigsegg. De Devon GTX moet daar definitief verandering in brengen.
Devon had zichzelf een duidelijk doel gesteld bij de ontwikkeling van de auto, meldt de Californische designstudio: "We wilden een typische Amerikaanse supercar maken, zowel qua uiterlijk als qua prestaties. We hopen dat we met deze auto een permanente plek in de autogeschiedenis krijgen."
De GTX heeft volgens Devon sterkste atmosferische motor van alle huidige productieauto's. De 8,4-liter V10, afkomstig uit de Dodge Viper, is goed voor een vermogen van 650 pk. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Het sportwagenmerk claimt dat de GTX ronderecords voor productieauto's op zowel het fameuze Laguna Seca als de Willow Springs Raceway heeft neergezet. Justin Bell, voormalig winnaar van de 24 uur van Le Mans, zat tijdens de recordpogingen achter het stuur van de supercar.
Devon Motorworks gaat jaarlijks 36 exemplaren van de GTX maken. De productie start in het eerste kwartaal van 2010. De prijs zonder belastingen is 500.000 dollar. Een Racing Package kost 25.000 dollar extra.

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.