Defender krijgt diverse upgrades: plug-in drukt vanafprijs

Lekkerder zitten

Land Rover Defender
Land Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover DefenderLand Rover Defender

De Defender (ja, nu officieel zonder Land Rover ervoor) krijgt een reeks nieuwigheden die hem wat aantrekkelijker moeten maken. Dankzij een nieuwe plug-in hybride versie beginnen de prijzen nu bij €87.543.

Geloof het of niet, maar het is alweer ruim 4,5 jaar geleden dat Land Rover de geheel nieuw ontworpen Defender presenteerde. Inmiddels spreken we simpelweg over 'de Defender' en mogen we het Land Rover-deel ervoor weglaten. Verder blijft alles in grote lijnen bij het bekende, al is de Defender wel even terug naar de tekentafel gegaan voor wat upgrades, zowel uiterlijke vernieuwingen als noviteiten voor het interieur.

Om te beginnen is er voortaan het Captain Chairs Pack voor de langste Defender, de 130. Vink je dat aan, dan krijg je op de tweede zitrij twee luxueuze losse zetels met eigen armleuningen. Verder zijn er voor de passagiers op die stoelen twee bekerhouders aanwezig, op het achterste deel van de middenconsole. Lekker zitten dus daar, maar bovendien heb je zo ook nog wat meer ruimte om naar de achterste zitrij te gaan. De Defender 130 heeft er immers drie.

Verder is er nu voor de hele Defender-reeks (90, 110 en 130) een Signature Interior Pack, dat op de X- en V8-series standaard aanwezig is en ook leverbaar is voor de X-Dynamic HSE. Dat brengt veertienvoudig elektrisch verstelbare, verwarmbaar én ventileerbare voorstoelen met zich mee. In de 110 en 130 zijn tevens de stoelen op de tweede zitrij te verwarmen en koelen, op de derde zitrij is er enkel stoelverwarming. Er is keuze uit diverse materialen voor de stoelbekleding, zoals Windsor-leer en Kvadrat-textiel.

Lekker zitten.

Op technisch vlak is de komst van een vernieuwde plug-in hybride aandrijflijn belangrijk nieuws; de P300e Electric Hybrid. Een 2.0 vierpitter wekt daarin samen met een elektromotor 300 pk systeemvermogen op en 625 Nm koppel. Volledig elektrisch rijden kan tot 50 km en in een halfuur kun je aan een snellader de accu van 0 tot 80 procent volladen. Het maximale trekgewicht is 3.000 kilo. Met die aandrijflijn komt de vanafprijs van de Defender uit op €87.543. Eveneens nieuw is de 425 pk sterke P425 met V8. Voortaan is de Defender er als S, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE, X en dus ook weer als V8. Voor de fijnproevers zijn er de 110 Sedona Edition (eerste foto's) en de 130 Outbound Edition.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.