De Autoweekend Top 10: kleur(loos)
| jan-jun | Kleur | Aantal |
| 1 | Grijs | 106.228 |
| 2 | Zwart | 93.305 |
| 3 | Wit | 54.893 |
| 4 | Blauw | 32.057 |
| 5 | Bruin | 18.107 |
| 6 | Rood | 14.950 |
| 7 | Beige | 2.977 |
| 8 | Groen | 2.822 |
| 9 | Geel | 1.801 |
| 10 | Paars | 1.795 |
Een verrassing is dit lijstje niet te noemen. De top drie bestaat uit de kleuren die eigenlijk geen kleuren zijn: grijs, zwart en wit. De nummer vier, blauw, is weliswaar een echte kleur, maar wordt vaak in een donkere variant besteld, waardoor het toch weer heel erg braaf is. Representativiteit is een groot goed, zo blijkt.
Bruin is een heel wat originelere keus, die opvallend vaak gemaakt wordt. Een paar jaar geleden was een bruine auto echt 'not done'. De laatste keer dat het populair was is zeker twintig jaar geleden. Hoewel het de laatste jaren duidelijk weer in opkomst is, hadden we niet verwacht dat zoveel mensen deze tint zouden aanvinken. Desondanks staat die andere modekleur, wit, nog altijd veel hoger in de lijst.
Bruin wordt gevolgd door rood, en daarna zakken de aantallen ineens heel hard in. Zelfs als we de beige, groene, gele en paarse auto's bij elkaar optellen zijn ze fors in de minderheid ten opzichte van rode exemplaren.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel
