AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Daihatsu Terios en Sirion Sport
Daihatsu toont op de autobeurs in Parijs ideeën voor sportieve versies van de Terios en de Sirion.
Daihatsu toont op de autobeurs in Parijs ideeën voor sportieve versies van de Terios en de Sirion.
Geheel in tegenstelling tot de huidige trend heeft de Terios Sport nu eens niet een enorme gapende muil als grille, maar is de luchtinlaat vervangen door een kleine 'brievenbus'. Verder is achterop het reservewiel verwijderd om het gewicht van de Terios te verminderen en zijn er centraal geplaatste uitlaatpijpen. Het studiemodel is uitgevoerd in zuurtjes-rood. Binnenin zijn er onder meer kuipstoelen met stiksels in de zelfde kleur als de carrosserie. Deze Terios staat op 18 inch wielen. De 1,5-liter motor is opgevoerd van de standaard 105 pk naar 130 pk; prestaties geeft Daihatsu niet op.
De Sirion Sport doet wel lekker mee met de mode en heeft een grote grille gekregen. Aan de achterbumper zit een zwart gedeelte aan een diffusor doet denken. Ook hier zijn twee uitlaatpijpen die dit keer op de hoeken zijn geplaatst. Verder zijn 16 inch wielen gemonteerd. Binnenin zijn zwart en grijs de overheersende kleuren en opnieuw is het stiksel in de exterieurkleur. Op het dashboard zit een speciaal voor deze concept car ontwikkelde combinatiemeter. De Sirion heeft dezelfde 130 pk sterke 1,5-liter aan boord als de Terios.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
De nieuwe Daihatsu Move kan in een nóg krapper vakje
Nieuws
Deze Daihatsu Charade reed maar 1.500 kilometer per jaar - Liefhebber Gezocht
Nieuws
GR Yaris te duur? Doe dan eens een Daihatsu Mira GR Sport!
Nieuws