Daihatsu neemt zuinige E-S mee naar Tokyo

Daihatsu E-S Concept
Daihatsu E-S ConceptDaihatsu E-S ConceptDaihatsu BasketDaihatsu BasketDaihatsu Deca DecaDaihatsu Deca DecaDaihatsu Deca DecaDaihatsu Deca Deca

Daihatsu grijpt de Tokyo Motor Show aan om z'n zuinige gezicht weer eens te tonen. De E-S Concept is het belangrijkste speerpunt in het charme-offensief.

De kleine E-S Concept heeft een driecilinder benzinemotor onder de kap met een inhoud van 660 cm3. Het gemiddeld verbruik op de Japanse testcyclus is 1 liter per 30 kilometer, precies gelijk aan dat van de hybride Honda Insight. De Daihatsu heeft dus gewoon een conventionele aandrijflijn. Daihatsu vindt hybridetechnologie te kostbaar voor kleine auto's.

De rest van Daihatsu's showmateriaal is iets speelser van karakter. Zo is er de Deca Deca, een 3,40 meter lange mpv. Een 660 cm3 turbomotor stuurt de aandrijfkracht via een CVT-transmissie naar de voorwielen. De Basket is een vierwielaangedreven funmobiel die enigszins doet denken aan de Citroën Mehari uit de jaren zeventig.

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.