Daihatsu Copen krijgt zelfvertrouwen van D-Sport
Wat TRD voor Toyota is, is D-Sport voor Daihatsu. Eerder zagen we al hoe de sportafdeling een Tanto onder handen nam, nu is het de cursus stoer doen gericht op de nieuwe Copen.
Het 850 kilo wegende tweezittertje is van zichzelf al een bijzonder leuk karretje dat niet veel onderdoet voor z'n sympatieke voorganger. Onder de kap is er niet veel veranderd, dit omdat de Copen voldoet aan de kei-car eisen in Japan. Als de Copen teveel vermogen krijgt, is het belastingtechnisch - het grootste bestaansrecht van de kei-car - niet meer lucratief.
Wel krijgt de Copen stoere lichtmetalen wieltjes, andere lucht- en oliefilters, een verlagingsset, een aangepaste koppeling, andere remschijven en -klauwen mee. Onderhuids worden her en der extra verstevigingsbalken bevestigd voor meer stijfheid. Vanbinnen vinden we kuipstoeltjes en sportieve details om ook van het interieur een Japans feestje te maken. Een prijskaartje is nog niet bekend.