Continental denkt na over eigen accufabriek
Bandenfabrikant wil ook accuproducent worden
Volgens Degenhart is met de bouw van een accufabriek een investeringssom van zo'n 3 miljard euro gemoeid. Dat zou voldoende moeten zijn voor een productiecapaciteit van een half miljoen batterijen per jaar. Om de kosten te kunnen verdelen, overweegt Continental in zee te gaan met een aantal partners.
De kans dat de fabriek in Duitsland komt te staan is volgens Degenhart klein. Daarvoor liggen de stroomprijzen in het land eenvoudigweg te hoog. De topman wijst erop dat concurrenten als LG en Samsung zijn neergestreken in Polen en Hongarije, waar energie de helft goedkoper is.
De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla heeft eveneens plannen voor een grote fabriek in Europa, waar ook accu's gemaakt gaan worden. Nederland behoort tot de landen die zich sterk maken om die productiefaciliteit te mogen huisvesten. Ook hier is de concurrentie uit met name Oost-Europa erg groot.
Lees ook

Lekker praktisch, niet te groot, maximaal 20K: welke gebruikte stationwagon wordt 't?

Test: gefacelifte Alfa Romeo Tonale is koersvast zonder uit te blinken

Plug-in hybride camper rukt op: de kracht is lekker, verbruik blijft stevig

Joost kocht deze Volvo 66 als experiment maar zijn eerste auto leverde uiteindelijk zelfs geld op
