AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroen C-Crosser in hoogte verstel
1
Ook Citroën ontkomt niet aan de mode: zo zou een Sport Utility Vehicle (SUV) er van dit merk uitzien.
Ook Citroën ontkomt niet aan de mode: zo zou een Sport Utility Vehicle (SUV) er van dit merk uitzien. De C-Crosser heeft is misschien niet zo typisch Citroën in z'n ontwerp - het veersysteem is super-Citroën. Deze C-Crosser maakt gebruik van het Hydractive III-systeem dat ook in de C5 zit, maar het het is aangepast aan gebruik buiten de gebaande wegen. De veerwegen zijn veel langer dan normaal en het handige van het systeem is dat je het op de normale weg lekker laag instelt en in het terrein een stuk hoger voor meer bodemvrijheid. Opvallend is ook dat de C-Crosser geen pedalen heeft, maar dat alles vanaf het stuur gebeurt.
PRIVATE LEASE Citroën
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Terugroepactie Citroën stokt door leveringsproblemen airbags
Nieuws
Citroëns met gevaarlijke airbag mogen wettelijk gewoon doorrijden
Nieuws
'Airbags vervangen bij getroffen Citroëns duurt ongeveer een week'
Nieuws
33.260 Citroëns in Nederland niet meer de weg op om airbagproblemen
Nieuws