AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Chilenen in de wolken met 9-4X
15

De Saab 9-4X moet nog onthuld worden, maar de officiële site van Saab Chili heeft deze SUV al –inclusief de nodige details- op de site staan.
De 9-4X is volgens de site 4,77 meter lang en 1,68 meter hoog. We zetten onze vraagtekens bij het geclaimde leeggewicht van 1440 kilogram; dat lijkt toch aan de lage kant voor zo'n grote SUV. Een Mercedes ML, die slechts één centimeter langer is, weegt bijvoorbeeld ruim 2000 kilogram.
Op de Chileense site noemt Saab één motorisering: een 2,0-liter turbomotor. Het blok is goed voor 245 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. De 9-4X sprint hierdoor in 6,4 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is 250 kilometer per uur. Althans, dat meldt de Chileense site. Ook bij deze cijfers lijken de p.r.-mensen namelijk de roze bril op te hebben, als we de gegevens van een ML 350 erbij pakken.
Hoe het ook zij, we weten nu in ieder geval hoe de Saab 9-4X eruit komt te zien. De auto komt in 2009 op de markt.
Op de Chileense site noemt Saab één motorisering: een 2,0-liter turbomotor. Het blok is goed voor 245 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. De 9-4X sprint hierdoor in 6,4 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is 250 kilometer per uur. Althans, dat meldt de Chileense site. Ook bij deze cijfers lijken de p.r.-mensen namelijk de roze bril op te hebben, als we de gegevens van een ML 350 erbij pakken.
Hoe het ook zij, we weten nu in ieder geval hoe de Saab 9-4X eruit komt te zien. De auto komt in 2009 op de markt.
Lees ook
Autosport

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco
Nieuws

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild
Praktijkervaring

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter
Achtergrond

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek
Reportage

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden
Lezersreacties (15) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.