Chevrolet scherpt de Spark aan
Wees gerust, de aanpassingen die Chevrolet aan de Spark doorvoert, zijn niet wereldschokkend. Zoals we vaak zien bij facelifts gaat vooral de neus van de auto op de schop: een andere voorbumper met zilverkleurige elementen, een aangepaste grille en anders ingedeelde koplampen moeten de kleine Koreaan/Amerikaan er net weer wat frisser bij zetten. Aan de zijkant vallen nieuwe 14- of 15-inch wielen op, die volgens Chevrolet de meer volwassen uitstraling van de opgefriste Spark versterken. Aan de achterkant van de auto zijn de wijzigingen minimaal. De enige echte aanpassing zit 'm in het derde remlicht, die voortaan uit LEDs bestaat en keurig is verwerkt in de achterspoiler. Vreemd genoeg geeft het merk vooralsnog geen foto's vrij van de achterkant, dus we moeten nog gissen naar die kant van de Spark.
Vanbinnen kun je de vernieuwde Spark herkennen aan andere decoratiestukken in de bekleding van het dashboard en de portieren, terwijl ook de middenconsole tegen het licht is gehouden. Die console is aangepast en biedt voortaan meer opbergruimte. Op motorisch gebied blijft alles bij het oude, de Spark blijft leverbaar met een 1,0-liter benzinemotor met 68 pk of een exemplaar met een inhoud van 1,2-liter en een maximum vermogen van 82 paardenkrachten. Voor beide krachtbronnen claimt Chevrolet een gemiddeld verbruik van ongeveer vijf liter benzine per honderd kilometer, wat overeen komt met een gemiddelde CO2-uitstoot van zo'n 118 gram per kilometer. Is de vonk overgeslagen bij het zien van de opgefriste Spark? Dan kan je afreizen naar de Autosalon van Parijs, want daar zal Chevrolet de auto voor het eerst aan het grote publiek tonen.