Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Castagna Landaulet: retro met 800 pk

Castagna Landaulet: retro met 800 pk
  • Nic de Boer
  • Nieuws
27 februari 2006 om 10:03
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2006:

 Meer informatie: www.salon-auto.ch

De Milanese carrosseriebouwer Castagna, bekend van de geheel op wens van de klant gebouwde Mini's, toont op de Autosalon van Genève een concept die knipoogt naar de jaren '20, maar is voorzien van hedendaagse techniek.
De Milanese carrosseriebouwer Castagna, bekend van de geheel op wens van de klant gebouwde Mini's, toont op de Autosalon van Genève een concept die knipoogt naar de jaren '20, maar is voorzien van hedendaagse techniek. De vormen van de Castagna Imperial Landaulet zijn geïnspireerd op die van de Isotta Fraschini Tipo 8A waarvoor Castagna in de jaren '20 ook een Landaulet-carrosserie ontwierp. Dat was een enorme auto – bij de nieuwe creatie van Castagna is de lengte beperkt gebleven tot zes meter. De carrosserie doet misschien klassiek aan, de techniek is helemaal bijdetijds. De Imperial Landaulet is voorzien van vierwielaandrijving en een V12 met ongeveer 800 pk. De auto staat op een verlengd onderstel van de Porsche Cayenne. Onlangs bouwde Castagna voor een Arabische familie drie verlengde Cayennes. Een vierde verlengd onderstel van dit project is voor dit studiemodel gebruikt. De carrosserie van de Imperial Landaulet is een kruising tussen een MPV en een coupé. De auto heeft geen B-stijl en de achterportieren openen in achterwaartse richting, net als bij bijvoorbeeld de Rolls-Royce Phantom. De Castagna verraadt zijn basis omdat hij hoog op de poten staat. In totaal is de auto 1,63 meter hoog, dat zorgt ervoor dat de inzittenden niet het idee hebben in en uit de auto te hoeven klimmen. Zoals het hoort bij een klassieke Laudaulet-koets kunnen de achterpassagiers genieten van de open lucht; het glazen dak is wegschuifbaar. De bestuurder en bijrijder, houden echter altijd een dak boven het hoofd. Aan de verlichting is daarentegen weer niets ouderwets: de dimlichten, richtingaanwijzers, mistlampen en de verlichting aan de achterzijde zijn allemaal voorzien van LED-techniek.
  • Lees meer over supercars en sportscars
Salon van Genève 2006 Supercars & Sportscars
Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden