Cadillac Urban Luxury Concept: kleintje Caddy

Cadillac Urban Luxury Concept
Cadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury ConceptCadillac Urban Luxury Concept

Een stadsauto van Cadillac, dat klinkt als een limousine van Smart en toch is de Cadillac Luxury Concept een voorbode van een chique stadsauto van het premiummerk van GM.

Het bekende Art & Science-design zorgt voor een futuristische look. Tot zover is de Urban Luxury Concept een echte Cadillac. Qua concept hebben we zoiets echter nog niet eerder gezien. De compacte vierzitter beschikt over vleugeldeuren en biedt plek aan vier personen.  Hij oogt gedrongen, heeft 19 inch wielen die helemaal op de hoeken staan. De Urban Luxury Concept is 3,835 mm lang, ruim 80 centimeter langer dan een Toyota iQ. Hij zit qua lengte dichter tegen de B-segmentauto's aan. Het interieur is voorzien van touchpads en touchscreens, en die zijn rond het stuur gemonteerd. Hout, geborsteld aluminium en keramiek zorgen voor een duur sfeertje aan boord.

En dan de motorisering: een 1.0 driecilinder turbomotor met een bij GM nog niet eerder  geziene versnellingsbak met dubbele koppeling zorgt voor de aandrijving. Regeneratie van de remenergie en een start-/stopsysteem drukken het verbruik. Een vermogen geeft Cadillac niet op, wel een verbruik: 4,2 liter per 100 kilometer in stadsverkeer, 3,6 liter per 100 kilometer op de snelweg.

Overigens is dit niet het enige premium kleintje dat bij GM ontwikkeld wordt, eerder meldde Opel al dat het met een dergelijke auto bezig is.

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.