Cadillac CT6 nu ook als PHEV

Cadillac CT6 nu ook als PHEV
Cadillac CT6 nu ook als PHEVCadillac CT6 nu ook als PHEVCadillac CT6 nu ook als PHEVCadillac CT6 nu ook als PHEVCadillac CT6 nu ook als PHEV
Naast een grote V8 was ook een plug-inhybride de grote afwezige op de prijslijst van de Cadillac CT6. In China is de PHEV-versie nu nader gespecificeerd.

Het voorlopige vlaggenschip van Cadillac werd in New York aan de wereld getoond en toen kregen we meteen het motorenpalet op ons bord. Cadillac stelt een 406 pk sterke 3,0-liter V6-biturbo beschikbaar, evenals een 3,6-liter V6 met 340 pk. Downsizen doet de 5,18 meter lange Amerikaan met een geblazen viercilinder met 270 pk. De vooraf aangekondigde plug-inhybride schitterde door afwezigheid, maar daar is vandaag verandering in gekomen.

Momenteel trekt de CT6 in Shanghai de nodige bezoekers naar zich toe, en Cadillac heeft daar maar meteen de details van de plug-inhybride uit de doeken gedaan. De CT6 PHEV krijgt een 2,0-liter viercilinder turbomotor onder de kap die samenwerkt met twee elektromotoren. Het gecombineerd vermogen komt uit op 340 pk en 585 Nm. De stekkerversie zal ook vanuit China naar thuisland Verenigde Staten worden verscheept.

Het 18,4 kWh grote accupakket is deels tussen de achterste stoelen en in de kofferruimte verwerkt. Volgens Cadillac is de actieradius in elektromodus 'groot genoeg voor gemiddeld woon-werkverkeer', maar op de exacte reikwijdte moeten we nog even wachten.

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.