AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bugatti peinst over toekomst na Veyron
Het is vrijwel zeker dat Bugatti met een Veyron Spider komt. Maar het is onduidelijk wat er daarna met het Franse merk gaat gebeuren.
Het is vrijwel zeker dat Bugatti met een Veyron Spider komt. Maar het is onduidelijk wat er daarna met het Franse merk gaat gebeuren.
Voorlopig is de toekomst van Bugatti door de komst van de Veyron Spider veiliggesteld. De Spider krijgt een targadak van de firma Webasto. Door de verminderde stijfheid moet de topsnelheid van de open Veyron wel begrensd worden: bij 350 kilometer is de koek op. Om die reden is de Veyron Spider niet de snelste open auto ter wereld: dat blijft de Zweedse Koenigsegg CCX, met een geschatte topsnelheid van 395 kilometer per uur.
Er zijn veel geruchten over wat de volgende stap van Bugatti zal zijn. De toekomst van het merk is onzeker geworden nu Porsche een groter belang in Volkswagen, de eigenaar van Bugatti, heeft genomen. Porsche wil geen directe concurrentie van Bugatti ondervinden.
Het eerste gerucht stak onlangs de kop op: een Veyron Sport met 1200 pk. De vraag is of Bugatti het aandurft om de Veyron van nog meer vermogen te voorzien. Het was immers al een hele klus om de 1001 pk van de 'gewone' versie op een goede manier op de weg te krijgen.
Een andere optie is volgens de geruchten de Royale, een supersedan met voorin de V16 motor uit de Veyron. De naam Royale verwijst naar een Bugatti uit de jaren dertig, die een motor met een cilinderinhoud van maar liefst 12,7 liter had. De nieuwe baas van Volkswagen, Wendelin Wiedeking, is echter absoluut niet te spreken over het grote verlies dat het merk lijdt op de Veyron en de komst van nog zo'n soort auto lijkt dus niet zo waarschijnlijk.
Een goedkopere coupé en cabriolet zijn een stuk waarschijnlijker. Volgens de geruchten zouden deze kunnen worden voorzien van een 4,2-liter V8 met twee turbo's, goed voor 550 pk. Maar bij Porsche en ook de andere merken binnen de Volkswagen Groep stuit deze optie op veel weerstand: de Audi R8, Bentley Continental en Lamborghini Gallardo zouden te veel last hebben van zo'n goedkope Bugatti.
Zodoende lijkt het laatste gerucht het meest waarschijnlijk. Volgens insiders wordt Bugatti na het voltooien van de 300 geplande Veyrons een bedrijf dat volledig naar wens van de klant individuele auto's bouwt. Deze manier van produceren is een stuk makkelijker te realiseren en past ook goed bij Bugatti, dat in het verleden ook individueel produceerde. Deze exclusieve auto's zullen alleen voor de allerrijksten weggelegd zijn. Een 'gecustomizede' Bugatti zal namelijk minstens vijf miljoen dollar gaan kosten...
Er zijn veel geruchten over wat de volgende stap van Bugatti zal zijn. De toekomst van het merk is onzeker geworden nu Porsche een groter belang in Volkswagen, de eigenaar van Bugatti, heeft genomen. Porsche wil geen directe concurrentie van Bugatti ondervinden.
Het eerste gerucht stak onlangs de kop op: een Veyron Sport met 1200 pk. De vraag is of Bugatti het aandurft om de Veyron van nog meer vermogen te voorzien. Het was immers al een hele klus om de 1001 pk van de 'gewone' versie op een goede manier op de weg te krijgen.
Een andere optie is volgens de geruchten de Royale, een supersedan met voorin de V16 motor uit de Veyron. De naam Royale verwijst naar een Bugatti uit de jaren dertig, die een motor met een cilinderinhoud van maar liefst 12,7 liter had. De nieuwe baas van Volkswagen, Wendelin Wiedeking, is echter absoluut niet te spreken over het grote verlies dat het merk lijdt op de Veyron en de komst van nog zo'n soort auto lijkt dus niet zo waarschijnlijk.
Een goedkopere coupé en cabriolet zijn een stuk waarschijnlijker. Volgens de geruchten zouden deze kunnen worden voorzien van een 4,2-liter V8 met twee turbo's, goed voor 550 pk. Maar bij Porsche en ook de andere merken binnen de Volkswagen Groep stuit deze optie op veel weerstand: de Audi R8, Bentley Continental en Lamborghini Gallardo zouden te veel last hebben van zo'n goedkope Bugatti.
Zodoende lijkt het laatste gerucht het meest waarschijnlijk. Volgens insiders wordt Bugatti na het voltooien van de 300 geplande Veyrons een bedrijf dat volledig naar wens van de klant individuele auto's bouwt. Deze manier van produceren is een stuk makkelijker te realiseren en past ook goed bij Bugatti, dat in het verleden ook individueel produceerde. Deze exclusieve auto's zullen alleen voor de allerrijksten weggelegd zijn. Een 'gecustomizede' Bugatti zal namelijk minstens vijf miljoen dollar gaan kosten...
Plaats een reactie