BMW's eerste elektrische Safety Car: i4 M50

Dubbelrol

BMW i4 M50 Safety Car
BMW i4 M50 Safety CarBMW i4 M50 Safety CarBMW i4 M50 Safety CarBMW i4 M50 Safety CarBMW i4 M50 Safety CarBMW i4 M50 Safety Car

De BMW i4 M50 speelt een bijzondere dubbelrol. Het is het eerste volledig elektrische model waar BMW's M-afdeling zich mee heeft bemoeid en nu blijkt de elektrische Gran Coupé ook nog eens de eerste elektrische Safety Car van BMW te worden.

BMW geeft de eerste foto's vrij van de i4 M50 die als Safety Car optreedt tijdens het MotoE-kampioenschap, het elektrische deel van de MotoGP-serie. De presentatie van een bijzondere Safety Car geeft je wellicht een dubbel gevoel. Hoe opvallend de serviceauto's vaak ook zijn vormgegeven, je hoopt ze natuurlijk zo min mogelijk in actie te hoeven zien. De i40 M50 Safety Car volgt de i8 op die BMW momenteel als Safety Car inzet tijdens de MotoGP.

De i4 M50 Safety Car is niet geheel verrassend gebaseerd op de M50-versie van de i4. Die sportieve elektrische vijfdeurs liftback heeft twee elektromotoren die samen goed zijn voor 544 pk en 795 Nm koppel. BMW's elektrische sportieveling zoemt daarmee in nog geen vier seconden naar de 100 km/h. De i40 M50 perst tot 510 kilometer uit zijn 80,7 kWh grote accupakket, al is de actieradius voor deze Safety Car-versie natuurlijk totaal irrelevant. Op 15 augustus treedt de i4 M50 Safety Car voor het eerst op in Oostenrijk tijdens de Grote Prijs van Spielberg.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.