BMW Z4 krijgt kleine opfrisbeurt
Zoek de verschillen
De huidige BMW Z4 is inmiddels vier jaar oud en dus acht men in München de tijd rijp voor een facelift. Hoewel, facelift.. BMW geeft de Z4 een uiterst subtiele opfrisbeurt die waarschijnlijk alleen door de Z4-kenner wordt opgemerkt.
Zo grondig als BMW de X7 onlangs een facelift gaf, zo subtiel gaat het merk te werk tijdens het bijpunten van de Z4. De BMW Z4 M40i met 340 pk sterke 3.0 zes-in-lijn was altijd standaard uitgerust met het M Sport-pakket. Dit pakket - dat onder meer sportiever bumperwerk omvat - is in vernieuwde vorm nu standaard op alle Z4's. Inderdaad, dus ook op de Z4 met vierpitters. Dan hebben we het dus over de sDrive20i met 197 pk sterke 2.0 en over de sDrive30i met een 258 pk sterke variant van die tweeliter. De Advantage, Sport Line en de losse M Sport-optie komen over het gehele leveringsgamma te vervallen.

De BMW Z4 M40i pre-facelift
Ongeacht de gekozen motorversie heeft elke BMW Z4 nu een voorbumper met daarin drie grote openingen. Een andere interessante, maar nog altijd een subtiele wijziging vinden we bij de grille. Hoewel die zijn vorm behoudt zijn de nieren wel ingevuld met een rustiger ogend gaaswerk. De Z4 M40i herken je onder meer aan zijn trapeziumvormige uitlaateindstukken en aan de grijze zijspiegelkappen. BMW past verder onder meer nieuw M-lichtmetaal en drie nieuwe lakkleuren toe op de Z4. Verder is M Lights Shadow Line nieuw, een optie die je kunt bestellen in combinatie met de optie van adaptieve ledkoplampen. M Lights Shadow Line geeft de koplampen donkere inzetstukken. Elke Z4 is standaard onder meer voorzien van over twee zones gescheiden klimaatregeling, parkeersensoren voor en achter en stoelverwarming.

BMW Z4
Ook de vernieuwde BMW Z4 wordt gewoon weer in Oostenrijk gebouwd door Magna Steyr dat al zo'n 55.000 exemplaren van de huidige generatie Z4 heeft geproduceerd. Duitsland is met afstand de grootste markt voor de Z4, grofweg 26 procent van alle gebouwde exemplaren van de huidige Z4 rijdt daar rond. De opgefriste BMW Z4 moet omstreeks november op de markt komen. Net als voorheen is de sDrive20i er in andere markten weer met een handgeschakelde zesbak. Of de sDrive20i behalve met automaat in Nederland ook met een handbak geleverd kan worden, is op het moment van schrijven nog niet bekend.
Had je deze auto's al gezien?

BMW Z4 Roadster sDrive30i/ M-Pakket-Remm/El.Stoelen/BTW/19"/Camera/Harm.Kardon
- 2019
- 55.957 km

BMW Z4 Roadster sDrive20i HIGH EXECUTIVE 197PK AUTOMAAT | M-50 JAHRE UITVOERING | LEDEREN BEKLEDING (VERNASCA COGNAC) | 19" LICHTMETALEN VELGEN | NAVIGATIE | DRAADLOZE APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO | KLASSE 3 ALARM | M SPORTREMMEN | COMFORT ACCESS | M-SPORT GORDELS | BMW ADAPTIEVE LED KOPLAMPEN | ACHTERUITRIJ CAMERA | RIJASSISTENT PARKEERHULP VOOR EN ACHTER | HARMAN-KARDON AUDIO SYSTEM | SHADOW LINE PAKKET | BMW LIVE PROFESSIONAL DASHBOARD | STOELVERWARMING | DAB+ RADIO | SFEER VERLICHTING |
- 2022
- 24.198 km

BMW Z4 Roadster SDrive20i Executive-Stoelverwarming-Airco-Uitlaatklep
- 2012
- 169.571 km
Lees ook
Er zijn nog maar drie BMW-modellen zonder ‘Curved Display’
Dit kost de BMW Z4 met M40i met handbak: bijna €16.000 duurder
BMW Z4: nu ook in Nederland met handbak
BMW Z4 2.0i – 2006 – 342.908 km – Klokje Rond
Praktijkervaring BMW Z4 E85: dit vinden eigenaren van de toekomstige klassieker
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (30)
Reageren

.
Wat wel fraai is, is de M-Lights Shadow Line optie, die maakt de (optionele adaptieve) LED-koplampen donkerder.





Jammer van dat standaard M Sport gedoe, maar dat sluit ongetwijfeld wel grotendeels aan bij de smaak van de clientèle.




Al hadden er wat mij betreft wat minder vouwen en hoeken in gemogen.
Beetje druk allemaal.
Maar overall een feestje tussen al die saaie Cross overs en SUV's.













Ze hadden van mij wel wat meer moeite mogen doen: Geef die motor net als alle andere 40i modellen ook gewoon 375pk en prop er een nieuw dashboard in.
Dan had ik nog een reden gehad om mijn huidige M40i in te ruilen, want die paarse kleur is wel erg mooi...


En een handbak voor het topmodel. Veel mensen rijden met hun gezinswagen(s) al automaat en willen voor de hobby echt rijden met schakelbak
De handbak komt er nog aan volgens de geruchten.
Blijft wel een kwestie van persoonlijke voorkeur: Ik ga nooit meer terug naar een handbak. Die automaat in de M40i doet z'n werk uitstekend.




Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.