De stichting is voor schone lucht en niet "domweg pro autorijden" en protesteert tegen de "oneerlijke en symbolische" milieuzone in Rotterdam. De organisatoren "begrijpen dat onze auto's iets uitstoten" en hebben die uitstoot afgekocht.
Oude auto's mogen Rotterdam niet in omdat in grote delen van de havenstad een milieuzone is ingesteld teneinde de luchtkwaliteit te verbeteren. De eigenaren van oldtimers vinden hun auto's rijdend cultureel erfgoed waarvoor de overheid meer waardering zou moeten hebben. Vorig jaar was er ook zo'n protesttocht en daar deden honderden auto's aan mee.
