AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bescheiden kracht voor Caterham
Caterham doet leuke dingen met het éénpuntzesje van Ford. Eerst was het de beurt aan een 125 pk versie, nu durven de Britten ook een 150 pk variant aan.
Caterham doet leuke dingen met het éénpuntzesje van Ford. Eerst was het de beurt aan een 125 pk versie, nu durven de Britten ook een 150 pk variant aan.
Caterham is druk bezig de K-Series motor van Ford te vervangen. De eerste werd vervangen door de 125 pk-versie van de 1,6-liter Ford Sigma motor. Aanvankelijk was het de bedoeling daarna met een 15 pk sterkere versie te komen maar Caterham kiest er voor meteen een 150 pk variant te introduceren. Dat lijkt allemaal niet indrukwekkend, maar in deze vedergewicht sportauto komt dat neer op een niet malse 270 pk per ton.
De Caterham Seven met de 150 pk motor is er als relatief luxe Roadsport-versie maar ook als Superlight, die in eerste instantie is bedoeld voor het gebruik op het circuit. Om de 1,6-liter Ford motor op te voeren heeft Caterham het inlaatkanaal veranderd en is de software aangepast.
De komende tijd wil Caterham de K-series motor helemaal uit het programma schrappen. In de nabije toekomst kunnen we van het kleine Engelse merk nog een eenmalige jubileum-uitvoering verwachten om het vijftigjarig bestaan van de Lotus Seven te vieren, waarom deze auto nog altijd is gebaseerd.
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws
Caterham Project V krijgt Japanse aandrijflijn
Nieuws
Caterham Seven 485 zwaait af met Final Edition
Nieuws
Caterham Project V: lichtgewicht sport-EV met 400 kilometer bereik
Nieuws
Elektrische Caterham staart je aan en is klaar voor debuut
Nieuws