Bentley viert duizendste Mulliner-versie
Helemaal hot
Bentley viert de duizendste Mulliner-creatie sinds het personalisatieprogramma in 2014 werd geïntroduceerd. Het bijzondere feit is het zoveelste bewijs dat personalisatie helemaal hot is in het topsegment, al valt het met de aantallen bij Bentley nog wel mee.
De auto in kwestie is, hoe kan het ook anders, een Bentayga. De spraakmakende lakkleur wordt door Bentley niet eens genoemd in het rijtje bijzonderheden. Wel blijkt dat de koper op speciaal verzoek een interieurafwerking heeft gekregen met een houtsoort die eigenlijk is bestemd voor de Mulsanne. Ook de dubbele stiksels op de stoelen en deurpanelen vallen buiten het normale aanbod, dat al bijzonder omvangrijk is.
Het Mulliner-programma, dat speciaal voor dit soort verzoeken bestaat, heeft hiermee zoals gezegd duizend auto’s voortgebracht. Een heuglijk feit, al blijft Bentley wat dat betreft nog wat achter bij sommige andere luxemerken. Zo presenteert McLaren het ene na het andere MSO-project en stelt Rolls-Royce dat vrijwel iedere klant inmiddels iets uit het Bespoke-aanbod aanvinkt.
Bij Bentley blijft het gemiddelde steken op drie per week. Daarmee blijft Mulliner tenminste wel écht exclusief. Wie voor een dergelijke uitvoering kiest, wordt door een speciaal designteam stap voor stap door het eindeloze keuzeproces begeleid. Onder het Mulliner-label valt alles, van een extra stikseltje tot een compleet op maat gemaakte auto.