Bentley-planning tot 2015

Bentley Continental Flying Spur
Bentley werkt aan een nieuwe Arnage, waarvan we eind 2009 iets te zien krijgen, maar volgens geruchten op internet is het merk ook al begonnen een nieuwe generatie van de 'volumemodellen', de Continental-reeks dus. In 2011 trapt de Continental GT af.
Het design zal opnieuw totstandkomen onder leiding van de Vlaming Dirk van Braeckel, maar verwacht geen revolutionaire wijzigingen. Door gebruik te maken van de voorwielophanging van de Audi A8 in plaats van die van de Volkswagen Phaeton, krijgt de nieuwe Continental-reeks een kortere overhang voor. Een langere wielbasis en een toegenomen spoorbreedte maken de auto van binnen ruimer. Volgens de Duitse autojournalist Georg Kacher treedt de W12 opnieuw aan, maar gaat hij samenwerken met een achttrapsautomaat. En later volgt zelfs een 4.2 V8 diesel, en waar die krachtbron vandaan komt, laat zich raden - inderdaad van Audi. Overigens wil Bentley de komende jaren alle andere krachtbronnen geschikt maken voor het rijden op bio-ethanol, de Continental Supersports die vorige week gepresenteerd is, is het eerste product waarbij dat kan.
Ook Bentley heeft last van de crisis, maar onlangs vertelde Paefgen ons zusterblad GTO dat het de productplanning nooit verandert: "want daarmee verzekeren we onze toekomst." En daarom komt begin 2011 de nieuwe Continental GT, halverwege 2012 is het de beurt aan de Continental Flying Spur en eind 2013 staat er een verse GTC klaar. De Speed-modellen zijn in 2015 aan de beurt.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.