Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws
  • Hyundai
  • i20

Back to Basics: Hyundai i20

Grote stappen, snel thuis

51
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2BHyundai i20 B2B
  • Max Veldhuis
  • Nieuws
23 januari 2021 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Back to basics:

 Zijn basismodellen nog altijd 'showroomlokkertjes', of kun je daadwerkelijk gelukkig worden met een instapper? In 'Back to basics' zoeken we het uit!

Aziatische merken staan erom bekend dat ze de optielijsten overzichtelijk houden. In sommige gevallen kun je zelfs helemaal niets extra’s meer aanvinken, zoals bij de Hyundai i20 i-Motion.

Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion

€18.635

Met de komst van de nieuwe i20 liet Hyundai zien dat het wat betreft het exterieurdesign een meer gewaagde richting inslaat. De B-segmenter kreeg scherpere lijnen en de hoekige koplampen lopen naadloos over in de grille, die zowel met zijn horizontale als verticale spijlen een kenmerkend designelement begint te worden voor Hyundai. Aan de achterkant springen de lichten het meest in het oog. Ze lijken visueel met elkaar verbonden, maar de i20 heeft geen grote ledbalk op zijn kofferdeksel, zoals bij veel andere auto’s tegenwoordig wel het geval is.

In motorisch opzicht heeft de i20 twee verschillende uitvoeringen: een 84 pk sterke atmosferische 1.2 MPI-viercilinder, of de 100 pk sterke geblazen 1.0 T-GDI driecilinder. Het verschil tussen de twee krachtbronnen komt pas echt naar voren in het koppel: de 1.2 moet het doen met 118 Nm, terwijl de driecilinder er dankzij zijn turbo 171 Nm uit perst. Voor basisuitvoering i-Motion blijft de motorkeuze beperkt tot de 1.2 MPI, de Comfort en Comfort Smart zijn de enige twee uitvoeringen die met beide krachtbronnen te krijgen zijn. De uitvoeringen daarboven, Premium en Premium Sky, zijn altijd gebonden aan de T-GDI. Mensen die het schakelen liever aan de techniek overlaten zullen hun heil eveneens bij de driecilinder moeten zoeken: de 1.2 MPI is namelijk alleen leverbaar met een handgeschakelde vijfbak, voor de zeventraps automaat met dubbele koppeling moet je bij de 1.0 T-GDI zijn.

De enige keuzemogelijkheid

 Goed, terug naar de basis. Bij het configureren van de i20 i-Motion valt er zoals gezegd niet heel veel meer te kiezen. Gelukkig kun je nog wel bepalen welke lakkleur je auto krijgt. Standaard is de i20 gespoten in ‘Polar White’, voor €695 wordt dat ‘Sleek Silver Metallic’. Voor nog eens €100 extra heb je de keuze uit zeven verschillende parelmoerlakken met spannende namen als ‘Dragon Red’, ‘Intense Blue’ en ‘Mangrove Green’. Een vrolijkere uitdossing voor de basisuitvoering behoort dus tot de mogelijkheden.

Hyundai i20 B2B

Hyundai i20

Dat geldt alleen niet voor de wielen, want dat zijn op de i-Motion altijd 15-inch exemplaren van staal. Lichtmetaal is af-fabriek niet als optie te krijgen. Wel heeft de i20 standaard een bandenspanningscontrolesysteem. Daarnaast zijn er op de i-Motion ook geen buitenspiegels of deurgrepen in zwart plastic te bekennen. Die buitenspiegels zijn overigens verwarmd. Uit de koplampen van de basis-i20 schijnt halogeen licht, maar een lichtsensor is standaard aanwezig. Voor het parkeren moet je op je eigen ogen vertrouwen, want de i-Motion heeft geen parkeersensoren.

Het mag alles zijn…

 …zolang het maar zwart is. Zwart stof, welteverstaan, want dat is de enige keuze voor de bekleding van de i-Motion. Verder is het vooral zwart plastic dat de klok slaat, met iets lichter plastic op het dashboard als ‘sierlijst’. Hyundai beperkt de hoeveelheid handwerk voor de bestuurder, want zowel de spiegels als alle vier de zijruiten zijn elektrisch bedienbaar. De versnellingspook en het opvallende vierspaaks stuurwiel zijn van kunststof, maar het stuur beschikt standaard wel over knoppen voor de bediening van de boordcomputer en het multimediasysteem.

Hyundai i20 B2B

Hyundai i20

Dat systeem heeft in de i-Motion overigens maar een klein schermpje, voor het grotere 8-inch scherm moet je bij de Comfort zijn. Wel zijn DAB+, Bluetooth en een usb-aansluiting standaard aanwezig. De boordcomputer heeft een 3,5-inch scherm tussen de tellers. Verder heeft de i20 in zijn basistrim handbediende airconditioning. Je hoeft dus niet bij te betalen om in de zomer je hoofd koel te houden. Ook cruisecontrol is standaard. Qua veiligheidssystemen beschikt de i-Motion over Lane Keeping Assist, Front Collision Assist met voetgangersherkenning, verkeersbordenherkenning en eCall.

Bij het configureren van de i20 i-Motion is het dus een kwestie van grote stappen, snel thuis. Meer opties zijn er niet leverbaar. Wel kun je bij het samenstellen van de i20 kiezen uit rijkere uitrustingsniveaus. Bij de Comfort krijg je vanaf €20.335 onder meer 16-inch lichtmetalen wielen, een achteruitrijcamera, een digitaal dashboard en een 8-inch multimediascherm. Bij de Comfort Smart, die vanaf €21.335 in de prijslijst staat, bedraagt het formaat van dat scherm 10,25 inch. De Premium voegt daar voor nog eens €3.000 extra volautomatische airconditioning, adaptieve cruisecontrol, stoelverwarming, led-verlichting en een Bose-audiosysteem aan toe. Liever iets meer licht in het interieur? Dan is de duurste uitvoering Premium Sky met zijn glazen schuif-/kanteldak voor €25.635 een geschikte keuze. Heb je toch nog iets om over na te denken.

Signalement

Merk Hyundai
Model i20 1.2 MPI i-Motion
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 19.507

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.197 cc
Maximaal vermogen 62 kW / 84 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 118 Nm bij 4.200 tpm
Inhoud brandstoftank 40 l
Lengte / breedte / hoogte 4.040 mm / 1.775 mm / 1.450 mm
Wielbasis 2.580 mm
Massa leeg 988 kg
Laadvermogen 562 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 910 kg / 450 kg
Banden185/65R15Prijzen
Topsnelheid 173 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 13,1 s
CO2-uitstoot (WLTP) 118 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i20
Hyundai Hyundai i20 Back to basics

PRIVATE LEASE Hyundai i20

INFO
Auto.nl
Auto.nl
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 305
Stel samen ▸
ALMN
ALMN
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 309
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 344
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort (5D/6H)
€ 374
Stel samen ▸
Hyundai
Hyundai
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 310
 
DirectLease
DirectLease
Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion (5D/5H)
€ 319
 
Hyundai i20 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort Styling Pack | Navigatie | Camera | Apple Carplay/Android Auto | Cruise & Climate Control | Park. Sensor | LM Velgen | Rijklaarprijs!

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort Styling Pack | Navigatie | Camera | Apple Carplay/Android Auto | Cruise & Climate Control | Park. Sensor | LM Velgen | Rijklaarprijs!

    • 2020
    • 17.289 km

    € 18.900

    Hyundai i20 1.0 T-GDI COMFORT TWO TONE

    Hyundai i20 1.0 T-GDI COMFORT TWO TONE

    • 2021
    • 12.529 km

    € 19.885

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium | Navigatie | LED | Autom. inparkeren

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium | Navigatie | LED | Autom. inparkeren

    • 2021
    • 11.389 km

    € 21.950

Meer Hyundai i20 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai i20

    65
    • 12 december 2021

Lezersreacties (51) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i20 specificaties
  • Hyundai i20 occasions
  • Hyundai i20 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i20 tests
  • Hyundai i20 gebruikersreviews
  • Hyundai i20 index
PREMIUM
Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

Het aandeel auto’s met automatische transmissie stijgt elk jaar en gezien de snelheid van moderne...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    11
    • 16 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI N Line (2021)

    4
    • 6 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    35
    • 6 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort (2021)

    • 20 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.2 LP i-Drive Cool (2016)

    Hyundai i20 1.2 LP i-Drive Cool (2016)

    • 9 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 (2018)

    Hyundai i20 (2018)

    3
    • 2 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI Premium (2021)

    10
    • 28 mei 2021
meer reviews
Afscheid duurtest - Hyundai i20

Afscheid duurtest - Hyundai i20

35

De duurtest met de Hyundai i20 zit erop en bij het opmaken van de balans vragen we ons vooral...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Global NCAP uit kritiek op Hyundai en Toyota om crashresultaten

    Global NCAP uit kritiek op Hyundai en Toyota...

    29
    • 12 april 2022
  • Reportage
    Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

    Hyundai heeft beste multimedia in compacte...

    76
    • 8 januari 2022
  • Afscheid duurtest - Hyundai i20

    Afscheid duurtest - Hyundai i20

    35
    • 27 oktober 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

    Hyundai i20 automaat vs. handbak - Dubbeltest

    • 28 september 2021
  • Hyundai i20 - Achteruitkijkspiegel

    Hyundai i20 - Achteruitkijkspiegel

    7
    • 11 september 2021
  • PREMIUM
    Mazda 2 - Hyundai i20 - Dubbeltest

    Mazda 2 - Hyundai i20 - Dubbeltest

    • 7 september 2021
  • Nieuws
    Hyundai i20 nu ook als N-Line te bestellen

    Hyundai i20 nu ook als N-Line te bestellen

    14
    • 2 augustus 2021
Merk
Merk
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

    Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

    20
    • 22 april 2022
  • Nieuws
    Hyundai Staria Lounge Camper: excentriek overnachten

    Hyundai Staria Lounge Camper: excentriek...

    44
    • 19 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden