AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Back to Basics: Hyundai i20

Grote stappen, snel thuis

Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B
Hyundai i20 B2B

Aziatische merken staan erom bekend dat ze de optielijsten overzichtelijk houden. In sommige gevallen kun je zelfs helemaal niets extra’s meer aanvinken, zoals bij de Hyundai i20 i-Motion.

Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion

€18.635

Met de komst van de nieuwe i20 liet Hyundai zien dat het wat betreft het exterieurdesign een meer gewaagde richting inslaat. De B-segmenter kreeg scherpere lijnen en de hoekige koplampen lopen naadloos over in de grille, die zowel met zijn horizontale als verticale spijlen een kenmerkend designelement begint te worden voor Hyundai. Aan de achterkant springen de lichten het meest in het oog. Ze lijken visueel met elkaar verbonden, maar de i20 heeft geen grote ledbalk op zijn kofferdeksel, zoals bij veel andere auto’s tegenwoordig wel het geval is.

In motorisch opzicht heeft de i20 twee verschillende uitvoeringen: een 84 pk sterke atmosferische 1.2 MPI-viercilinder, of de 100 pk sterke geblazen 1.0 T-GDI driecilinder. Het verschil tussen de twee krachtbronnen komt pas echt naar voren in het koppel: de 1.2 moet het doen met 118 Nm, terwijl de driecilinder er dankzij zijn turbo 171 Nm uit perst. Voor basisuitvoering i-Motion blijft de motorkeuze beperkt tot de 1.2 MPI, de Comfort en Comfort Smart zijn de enige twee uitvoeringen die met beide krachtbronnen te krijgen zijn. De uitvoeringen daarboven, Premium en Premium Sky, zijn altijd gebonden aan de T-GDI. Mensen die het schakelen liever aan de techniek overlaten zullen hun heil eveneens bij de driecilinder moeten zoeken: de 1.2 MPI is namelijk alleen leverbaar met een handgeschakelde vijfbak, voor de zeventraps automaat met dubbele koppeling moet je bij de 1.0 T-GDI zijn.

De enige keuzemogelijkheid

 Goed, terug naar de basis. Bij het configureren van de i20 i-Motion valt er zoals gezegd niet heel veel meer te kiezen. Gelukkig kun je nog wel bepalen welke lakkleur je auto krijgt. Standaard is de i20 gespoten in ‘Polar White’, voor €695 wordt dat ‘Sleek Silver Metallic’. Voor nog eens €100 extra heb je de keuze uit zeven verschillende parelmoerlakken met spannende namen als ‘Dragon Red’, ‘Intense Blue’ en ‘Mangrove Green’. Een vrolijkere uitdossing voor de basisuitvoering behoort dus tot de mogelijkheden.

Hyundai i20 B2B

Hyundai i20

Dat geldt alleen niet voor de wielen, want dat zijn op de i-Motion altijd 15-inch exemplaren van staal. Lichtmetaal is af-fabriek niet als optie te krijgen. Wel heeft de i20 standaard een bandenspanningscontrolesysteem. Daarnaast zijn er op de i-Motion ook geen buitenspiegels of deurgrepen in zwart plastic te bekennen. Die buitenspiegels zijn overigens verwarmd. Uit de koplampen van de basis-i20 schijnt halogeen licht, maar een lichtsensor is standaard aanwezig. Voor het parkeren moet je op je eigen ogen vertrouwen, want de i-Motion heeft geen parkeersensoren.

Het mag alles zijn…

 …zolang het maar zwart is. Zwart stof, welteverstaan, want dat is de enige keuze voor de bekleding van de i-Motion. Verder is het vooral zwart plastic dat de klok slaat, met iets lichter plastic op het dashboard als ‘sierlijst’. Hyundai beperkt de hoeveelheid handwerk voor de bestuurder, want zowel de spiegels als alle vier de zijruiten zijn elektrisch bedienbaar. De versnellingspook en het opvallende vierspaaks stuurwiel zijn van kunststof, maar het stuur beschikt standaard wel over knoppen voor de bediening van de boordcomputer en het multimediasysteem.

Hyundai i20 B2B

Hyundai i20

Dat systeem heeft in de i-Motion overigens maar een klein schermpje, voor het grotere 8-inch scherm moet je bij de Comfort zijn. Wel zijn DAB+, Bluetooth en een usb-aansluiting standaard aanwezig. De boordcomputer heeft een 3,5-inch scherm tussen de tellers. Verder heeft de i20 in zijn basistrim handbediende airconditioning. Je hoeft dus niet bij te betalen om in de zomer je hoofd koel te houden. Ook cruisecontrol is standaard. Qua veiligheidssystemen beschikt de i-Motion over Lane Keeping Assist, Front Collision Assist met voetgangersherkenning, verkeersbordenherkenning en eCall.

Bij het configureren van de i20 i-Motion is het dus een kwestie van grote stappen, snel thuis. Meer opties zijn er niet leverbaar. Wel kun je bij het samenstellen van de i20 kiezen uit rijkere uitrustingsniveaus. Bij de Comfort krijg je vanaf €20.335 onder meer 16-inch lichtmetalen wielen, een achteruitrijcamera, een digitaal dashboard en een 8-inch multimediascherm. Bij de Comfort Smart, die vanaf €21.335 in de prijslijst staat, bedraagt het formaat van dat scherm 10,25 inch. De Premium voegt daar voor nog eens €3.000 extra volautomatische airconditioning, adaptieve cruisecontrol, stoelverwarming, led-verlichting en een Bose-audiosysteem aan toe. Liever iets meer licht in het interieur? Dan is de duurste uitvoering Premium Sky met zijn glazen schuif-/kanteldak voor €25.635 een geschikte keuze. Heb je toch nog iets om over na te denken.

Signalement

Merk Hyundai
Model i20 1.2 MPI i-Motion
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 21.200

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.197 cc
Maximaal vermogen 62 kW / 84 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 118 Nm bij 4.200 tpm
Inhoud brandstoftank 40 l
Lengte / breedte / hoogte 4.040 mm / 1.775 mm / 1.450 mm
Wielbasis 2.580 mm
Massa leeg 988 kg
Laadvermogen 562 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 910 kg / 450 kg
Banden185/65R15Prijzen
Topsnelheid 173 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 13,1 s
CO2-uitstoot (WLTP) 118 g/km

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (51)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Tommy82
Tommy82
  • 8
Schaap in schaapskleren. Niets mis mee om goedkoop van A naar B te komen, maar "excentrieke vormgeving"? Misschien op het studiemodel, maar niet hierop. En voor goedkoop is de prijs eigenlijk niet laag genoeg. Dit is typisch zo'n wagentje wat oudere echtparen kopen omdat het snel leverbaar is, ze bekend staan als betrouwbaar, het niet te veel opvalt en de verkoper zo aardig was.
Baron Nu
Baron Nu
  • 1
Leuke auto. Ik zou de 1.2 viercilinder comfort smart nemen. Het verschil in BPM (de belasting die de overheid extra heft op auto's) is niet zo groot meer met de de 1.0 driecilinder.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 43
@tommy
en omdat het hun eigen geld is kiest dat oudere echtpaar voor betrouwbaarheid, uitstekende garantie, en een merk dat je niet in de kou laat staan. En terwijl hun buurman veel meer geleend geld uitgeeft aan gebakken lucht en marketing blabla rijden zij in hun betaalde auto zonder zorgen jaar na jaar na jaar. Overigens hebben ze wel een sleepkabel achterin liggen want als hun VAG-buurman weer eens naar de garage gesleept moet worden vervullen zij gaarne hun burenplicht.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 3
@MAX VELDHUIS, bandenspanningscontrole is standaard op elke nieuwe auto. Al vanaf 2014 is dit wettelijk verplicht op alle nieuwe auto’s. Inmiddels is het zelfs onderdeel van de APK en een afkeurpunt als het TPMS lampje brandt. In deze rubriek is het dus weinig zinvol om telkens te vermelden.
Don H
Don H
  • 7
Daar kom je dus niks tekort in. Een prima techniek, uitrusting, garantie en dealerorganisatie. Dat mogen we best copieren van die Aziaten.
11je12je
11je12je
  • 7
Mooi, weer eens een betaalbare auto in "Back to basics".
Deze auto is als basis compleet uitgevoerd met airco + cruise control.
Jammer dat een kleurtje zo duur moet zijn.
ak2
ak2
  • 7
De Back to Basics Hyundai I20 lijkt mij een heel goed aanbod. De I20 is rationeel gezien gewoon een hele goede keus in zijn segment.
Paulus S
Paulus S
  • 5
Een goed model ziet er kaal ook nog goed uit. Dat kun je van deze niet zeggen. Ik heb hem ook nog nooit gezien, zal geen toeval zijn. De prijzen zijn prima. @Hinkebeen: je mag de brandgevaarlijkheid van de Kona best verzwijgen hoor. En dat Hyundai ook in de VS meer dan 2 miljoen auto's moest terugroepen en een hoge boete moest betalen. Ook allemaal wegens een groot aantal branden en nalatigheid bij het oplossen van de problemen. Maar we kennen jouw jaloezie en jouw selectieve en gespeelde verontwaardiging.
Bimmert
Bimmert
  • 10
Ik vind er niks aan, saai van binnen en buiten en van achter zelfs lelijk. En standaard kan je geen LM bestellen? raar. Doe maar wat anders voor 20k. Een Clio bijvoorbeeld, aan alle kanten leuker en frisser.
Matsuda
Matsuda
  • 1
@11JE12JE
Dure lak-opties heeft me ook altijd verbaasd, tot het moment dat ik zelf met spuitwerk begon. Kostprijs (voor de particulier dan) van de lak is zo'n 200-250 euro voor een non-metallic, 2K lak voor een gemiddelde maat auto geheel te spuiten. Ga je naar metallic, dan heb je 't al gauw over zo'n 400+ euro voor basecoat+blanke lak.
Dan het aanbrengen. Eerstgenoemde 2K non-metallic breng je in 3 lagen aan en 't is klaar. Metallic lak ben je zeker 2 lagen base en 3 lagen blanke lak op aan t zetten, wat tijd en ook weer geld kost tijdens de productie.
Bimmert
Bimmert
  • 4
Paulus,
om berichtgeving over dat soort terugroepacties vragen ze hier nou nooit ?
K1D2
K1D2
  • 1
Beter voor de Comfort gaan. De i-Motion is geen drol meer waard na een paar jaar.
Miamidade
Miamidade
  • 8
@Huckebein: laat die oude i20 nu net relatief veel pechhulp krijgen...bron: adac. Ik zou deze basistrim weleens naast de basistrim sandero willen zien. De Sandero heeft een betere aandrijflijn, de hyundai vast weer andere pluspunten. Ben benieuwd.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 9
Hyundai/Kia zijn goede auto’s maar hebben ook zo hun zwakke punten. Voor mij zit daar zelfs één showstopper tussen om zo’n ding te kopen en dat is de koppeling. De versnellingsbakken lekken regelmatig olie via de keerring van de price-as waardoor de bakolie op de koppelingsplaten terecht komt. Die gaan dan slippen. Gevolg is dat je de koppeling moet vervangen. Daarnaast moet ook de keerring van de price-as vervangen worden en laat die nu aan de binnenkant van de bak zitten. De versnellingsbak moet dus ook open. Je leest dit regelmatig bij vrij lage kilometerstanden (circa 100.000 km). En het zijn slijtagedelen die buiten de 5 of 7 jaar garantie vallen. Dat zijn geen leuke garagerekeningen. Zo zie je maar weer, elk merk heeft z’n problemen en geen enkel merk is feilloos. Ik zou ook even bij Dacia gaan buurten. Zeker als je wat meer kilometers maakt gezien de LPG installatie voor minus € 500.
Ruttie85
Ruttie85
  • 1
Prima uitgeruste auto voor het geld lijkt me. Mooie parelmoerkleur erbij zou voor mij voldoende zijn.
verlichting2
verlichting2
  • 4
@karmann ghia: ik heb een Getz uit 2004 gehad en een i20 uit 2012. De Getz stuurde ik van september 2012 tot mei 2016 van 81.000 naar 214.000 kilometer. De i20 stuurde ik van mei 2016 tot februari 2019 van 93.500 naar 205.000 kilometer. Je raadt het zeker al: geen problemen met bak en koppeling.
De Getz kreeg op 12jarige leeftijd wel wat last van roestvorming op de achterste wielkasten en met de i20 heb ik problemen gehad met de verstuivers en de luchtmassameter.
Deze i20 zou ik in de 1200 Comfort Smart uitvoering best willen hebben.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 6
@VERLICHTING2, ja dat raadde ik al. Net als ik een dergelijke reactie had kunnen raden. Voegt natuurlijk niets toe aan de discussie omdat er zat Hyundai’s en Kia’s rondrijden die het probleem niet hebben. Dat is meestal zo als een bepaald merk of type een zwak punt heeft, ze hebben er niet allemaal last van. Ik kaart het hier aan omdat je het mij net iets te vaak hoort en ook Carrec (bekend van de klokje rond keuringen) specifiek Hyundai en Kia noemt bij dit probleem https://www.carrec-technocenter.nl/versnellingsbak/koppeling/problemen/. Als je in de markt bent voor een Hyundai/Kia loont het de moeite om uit te zoeken bij welke bouwjaren/types dit vaak voorkomt.
Anoniem
Anoniem
  • 4
@KARMANN GHIA:
De meeste mensen mensen doen er jaren over om de 100K te bereiken +/-8 tot 10 jaar ongeveer dus dan zijn zulke problemen geen schande.
Er zijn zelfs merken die al binnen de 10k vol met mankementen zitten veelal storingen in de elektronica.
En dan praat je over auto's die veel meer hebben gekost.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 5
@HYUNDAI IX35, dus jij vindt het normaal dat je na slechts 100.000 kilometer de hele bak onder de auto vandaan moet halen en open moet maken? Ik vraag me af of je er ook zo luchtig over denkt als je de garagerekening binnenkrijgt. Enne, veel mensen kopen tweedehands en dan zit je bij aanschaf al tegen zo’n kilometerstand aan of eroverheen. En dan moeten we het normaal vinden omdat andere merken de kwaliteit nog minder goed op orde hebben? Dat standpunt kan ik al helemaal niet volgen. Feit is dat andere merken dit probleem veel minder of niet hebben. Dan heb je als fabrikant je huiswerk op dat punt gewoon niet goed gedaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@KARMANN GHIA:
Volgens mij heb jij het over de Hyundai/KIA van 10-15 jaar geleden.
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
  • 1
Dat de koppeling een probleem zou kunnen zijn, neem ik niet weg. Het is natuurlijk maar de vraag of dat ook een probleem bij dit model zou kunnen zijn. Als er terug roep akties zijn geweest, dan hoop ik dat Hyundai het probleem bij nieuwere modellen heeft verholpen. Anders is het misschien toch iets exemplarish? Wat je als klant natuurlijk ook kunt doen is, voordat de bumper-bumper garantie verloopt, de auto te laten onderzoeken door een onafhankelijk keurstation. Als er dan dingen worden ontdekt die problemen zouden kunnen geven want niet onder normale slijtage valt, dan zou dat met de dealer kunnen worden besproken.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 0
@HYUNDAI IX35, ik heb het probleem ook bij recenter bouwjaren gelezen. Alleen de laatste pak ‘m beet 5 jaar weet ik niet. Dat moet de tijd uitwijzen en wellicht zijn er inmiddels modificaties geweest. Hier staan een Ford Focus wagon 2.0 benzine uit 2007 en een Suzuki Swift 1.2 benzine uit 2012 op het pad. Ik ben overigens alles behalve merkvast en heb van alles gereden. Nog nooit een Koreaan maar wie weet. De nieuwe Kia Ceed wagon met 1.4 turbo lijkt me wel wat. Vandaar dat ik op dat probleem met die price-as stuitte toen ik me meer ben gaan verdiepen in de betrouwbaarheid van de Koreanen. Echter zit er nog genoeg leven in die oude Focus en heb ik daarom verder niet uitgezocht welke types en bouwjaren dit precies hebben.
Bimmert
Bimmert
  • 1
Hyundai IX35,
als een probleem regelmatig voorkomt betekent dat natuurlijk niet dat elke auto het heeft.
verlichting2
verlichting2
  • 1
@karmann ghia: grappig dat je een Swift voor de deur hebt staan: de Swift 1300 zowel de handgeschakelde als de halfautomaat van de generatie 2005-2010 staat bekend om zijn zwakke versnellingsbak. Hier overigens ook een Suzuki voor het huis maar dan een volautomatische Splash van 2008.
VL 2022
VL 2022
  • 0
Karman china..inderdaad is de banden spanning meting in auto's tegenwoordig verplicht MAAR... waar kun je tegenwoordig nog GRATIS je banden oppompen tankstations durven daar OOK nog geld voor te vragen dus laten veel mensen het voorbij gaan gevolg hoger verbruik en gevaarlijke situaties in verkeer .en wat zij de politiek, nee!!! de banden op spanning
Brengen moet gratis (zelf gezien op tv journaal en we zijn nu ruim een jaar verder en nog steeds NIET GRATIS of het apparaat is gewoon weggehaald . SCHANDALIG dat het nog niet is geregeld. Olie maatschappijen verdienen genoeg aan ons allen. Veiligheid en milieu gaat toch voor alles
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 0
@VERLICHTING2, het gaat wat ver om te stellen dat die versnellingsbakken (ik heb het dan over de handgeschakelde) zwak zijn. Bij hogere kilometerstanden willen de lagers het nog weleens begeven. Zeker een punt om in ogenschouw te nemen. Wij hebben er eentje uit 2012, de serie daarna. En die van ons rijdt dusdanig weinig dat ik het wel aandurf. Als ik een ding geleerd heb, is dat uiteindelijk iedere auto een zwak punt heeft en uiteindelijk serieus geld gaat kosten. Echter bij sommige auto's openbaren kostbare reparaties zich wel erg vroeg, en dat zijn de auto's die ik links laat liggen.
Karmann Ghia
Karmann Ghia
  • 0
@M8124731, gewoon voor een paar tientjes een voetpompje halen met een drukmeter. Het liefst eentje met twee cilinders. Kun je wanneer je maar wilt het thuis regelen. Maar ik ben met je eens dat je zo'n stukje service mag verwachten van de tankstations. Dat TPMS kent overigens twee systemen. Een systeem waarbij er gekeken wordt naar de wielomtrek. Bij dit systeem moet je altijd even resetten bij een bandenwissel. En een systeem met een sensor op het ventiel. Dat laatste systeem zie je veel en heeft als nadeel dat die dingen uiteindelijk een keer vervangen moeten worden. Er zit een batterijtje in zodat de druk via een draadloos signaal doorgegeven kan worden. En dat batterijtje raakt uiteindelijk leeg. Best prijzig zijn die dingen. Om die reden zou dat eerste systeem toch mijn voorkeur hebben.
HarrieD
HarrieD
  • 1
De door @Karmann Ghia genoemde problemen met de koppeling/bak komen inderdaad voor bij Kia. Mijn jongste zoon rijdt een Kia Ceed 1.6 GDI uit 2014. Bij 150.000 slipte de koppeling. Bakolie kwam inderdaad terecht op de koppelingsplaten. Dure reparatie. Verder een goede en goed rijdende auto.
Deze i20 zal ongetwijfeld een goede auto zijn, maar het basic uitrustingsniveau zie je zo duidelijk aan de buitenkant. Zoals een ander ook al opmerkte is een ander kleurtje tegenwoordig zo vreselijk duur. Het lijkt na de (gelukkig verdwenen) afleverkosten het nieuwe verdienmodel. Snap best dat een metallic lak duurder is als een witte uni lak, maar het prijsverschil is wel erg groot. Wil je bij een nieuwe Ford de populaire "magnetic" kleur ben je honderden euro's meer kwijt dan de klant in Duitsland die dezelfde kleur op zijn Ford bestelt.
barchettista
barchettista
  • 1
@Karmann Ghia: Bij een Peugeot meegemaakt dat die sensor op de velg vastroestte en afbrak. Uiterst knullige oorzaak, roest door potentiaalverschil. Metalen sensor in lichtmetalen wiel.
Potentiaalroest zou toch niet meer voor mogen komen in deze tijden....
mns afd AE en D
mns afd AE en D
  • 1
Meer auto zou een mens niet nodig moeten willen hebben.
.
De geest, echter, is gewillig, doch het vlees is zwak:
ik ben bang dat ik - gesteld dat ik in zou zijn voor een B-segmenter - uiteindelijk toch 28 mille bij de dealer zou achterlaten voor een Premium Sky automaat in een aardig parelmoer kleurtje. En dan praten we ineens wél over serieus geld...
HarrieD
HarrieD
  • 1
Nog even over een andere i20 versie. Op dit moment wordt de Rally Monte Carlo verreden. Op YT zijn gelukkig veel video's en reportages te vinden. Eén van de topauto's is de i20 Coupé met topcoureurs als Ott Tanak en onze zuiderbuur Thierry Neuville.
Een indrukwekkend en ook fraai rallykanon met een fantastisch geluid. Als die dingen door de versnellingen knallen tussen de bergen van de Franse Zeealpen. Als Hyundai nu eens een geciviliseerde versie van deze 3 deurs i20 in stijl van de vroegere Subaru Impreza 555 zou uitbrengen. Een unieke 4WD coupé/hothatch. Al was het als bevordering van het imago van het merk.
AutoMaatje
AutoMaatje
  • 0
Een basisuitvoering die eigenlijk weinig te wensen over laat. Jammer dat veel Aziatische merken niet (of zeer beperkt) de mogelijkheid bieden tot het bijbestellen van losse opties. Je zit gebakken aan pakketten, of je moet naar een (veel) duurdere uitvoering. Waarbij je wordt opgescheept met opties die je eigenlijk niet interesseren, maar dus wel door je strot geduwd krijgt.
.
Deze werkwijze zou het productieproces goedkoper maken hoor je dan wel eens. Als ik echter de prijzen zie, dan zie ik dat de prijzen van de Aziaten behoorlijk toe kruipen naar die van Europese fabrikanten. Dus dat zogenaamde voordeel vloeit de laatste tijd steeds meer voort uit de dikke duim.
Bernhard54
Bernhard54
  • 2
Behalve dan dat de kwaliteit vd Aziatische merken beduidend beter is dan die vh Europese spul. Het premium gehalte vd Japanse auto's is beduidend hoger dan die vd Duitse evenknie, wat eigenlijk vreemd maakt dat de Aziatische merken niet iets duurder zijn.
Toyotafan
Toyotafan
  • 0
Tsja, de prijzen van een beetje leuk aangeklede B-segmenters kunnen flink oplopen. Ik kreeg laatst een Yaris als vervanger mee tijdens een beurt, daar hing een prijskaartje aan van 30k. Leuke auto hoor, maar ik zag het er niet aan af. Zo bezien valt deze i20 nog mee.
Patatboer
Patatboer
  • 1
@Marnix340: nou, zoveel keuze heb je toch weer niet - buiten Dacia. In dit formaat heb je wel de Clio, Peugeot 208 en Mazda 2, maar die hebben een mini-kofferbakje. En de Rio, Ibiza en Fabia (met iets meer bergruimte, maar minder dan de i20), waarvan de laatste als enige een stationwagen in het programma heeft. Zo'n slechte deal is de i20 dus niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor 25k kun je ook een superzuinige, full options hybride Yaris hebben. Nog betrouwbaarder en lagere TCO.
Bimmert
Bimmert
  • 0
Eigenlijk best grappig dat de leukste uitvoeringen vaak 'premium' heten bij de Koreanen.
Fhui
Fhui
  • 0
@ Karmann Ghia: het is prise-as. De automaatbakken die hyundia voor 2010 monteerde, waren (ook) ondermaats, gingen bij bosjes kapot.
Patatboer
Patatboer
  • 0
@Scoobdogg: dan praat je over 6500 meerprijs en dat is in dit segment toch wel een hoop geld.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Patatboer, dat was vooral de vergelijking met de laatst genoemde versie, premium sky