AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BAC werkt aan hypercar
Elektrificatie voor ambitieus project
2
Het kleine Britse BAC kennen we van de spijkerharde skelters die de naam Mono dragen. Op termijn gooit Briggs Automotive Company het over een hele andere boeg.
Uit een interview dat Wilton Classic & Supercar - de organisatie achter het gelijknamige event dat dit jaar helaas niet doorgaat - met een engineer en ontwerper van BAC heeft gehad, blijkt namelijk dat de kleine Britse fabrikant een hypercar op de planning heeft staan.
Waar de Mono's in feite rijdende buizenframes zijn zonder een echte cabine, krijgt de om en nabij de 1 miljoen pond te gaan kosten hypercar wel een dichte cockpit, een werkplek die plaats biedt aan twee personen. BAC meldt dat de prijzige nieuwkomer over zo'n vijf jaar op de markt komt en Formule E-achtige technologie meekrijgt. Verwacht in ieder geval dus enige vorm van elektrificatie.
Lees ook
Nieuws
Lanzante 95-59 is beresterk eerbetoon aan Le Mans-McLaren
Nieuws
Hyundai Ioniq 6 N: de nachtmerrie van de Tesla Model 3 Performance
Nieuws
Maserati MCPura: de MC20, maar dan beter
Nieuws
Pagani Huayra Codalunga Speedster: lust of last voor het oog
Nieuws