AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
AutoWeek deelt Innovatieprijzen uit
23
Met de Auto 2008 Innovatieprijzen geeft het grootste autoblad van Nederland, AutoWeek, extra aandacht aan de talrijke innovaties binnen de auto-industrie. De voltallige redactie van het blad heeft alle 55 nieuwe auto's van het afgelopen jaar onder de loep genomen. Resultaat? Een tiental prijswinnaars in even zoveel categorieën.
De auto-industrie staat onder druk. Aan de ene kant verlangen overheden en consumenten dat auto's schoner en zuiniger gaan rijden. Aan de andere kant staan Chinese en Indiase producenten te trappelen om hun goedkope auto's niet alleen in eigen land maar ook op de Europese markt af te zetten. En ondertussen willen de aandeelhouders ook nog geld zien.
Hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen: "Het zijn niet de ideale ingrediënten voor een industrie om te innoveren. Toch is dat wat iedereen – juist nu – van de auto-industrie verwacht. Auto's moeten schoner worden, zuiniger en veiliger. En als het even kan, moeten ze voorzien zijn van alle denkbare luxe snufjes – bij voorkeur tegen de laagste prijs. Het resultaat: autofabrikanten beconcurreren elkaar tegen de klippen op. Nog nooit heeft de consument zoveel keuze gehad."
Op een tiental deelgebieden heeft de AutoWeek-redactie gezocht naar de meest innovatieve ontwikkeling. Als overall winnaar werd de Efficient Dynamics-lijn van BMW aangewezen, efficiënter autorijden met behoud van prestaties en rijplezier.
Hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen: "Het zijn niet de ideale ingrediënten voor een industrie om te innoveren. Toch is dat wat iedereen – juist nu – van de auto-industrie verwacht. Auto's moeten schoner worden, zuiniger en veiliger. En als het even kan, moeten ze voorzien zijn van alle denkbare luxe snufjes – bij voorkeur tegen de laagste prijs. Het resultaat: autofabrikanten beconcurreren elkaar tegen de klippen op. Nog nooit heeft de consument zoveel keuze gehad."
Op een tiental deelgebieden heeft de AutoWeek-redactie gezocht naar de meest innovatieve ontwikkeling. Als overall winnaar werd de Efficient Dynamics-lijn van BMW aangewezen, efficiënter autorijden met behoud van prestaties en rijplezier.
De prijswinnaars zijn achtereenvolgens:
Aandrijftechniek: BMW Dynamic Performance Control, geïntroduceerd op de X6
Alternatieve Brandstoffen: Opel Zafira CNG met thuisvulinstallatie
Comfort: Citroën C5
Design: Alfa Romeo 8C Competizione
Milieu: Bluetec-technologie van Mercedes-Benz, in Nederland geïntroduceerd op de E 300
Rijdynamiek: Mazda 6
Ruimtegebruik: Daihatsu Cuore
Value-for-money: Hyundai i10
Veiligheid: Honda Accord
Een vijfkoppige vakjury bestaande uit marketingdeskundigen en zwaargewichten uit de brancheorganisaties
beoordeelde de bijbehorende marketingcampagnes op effectiviteit en innovatiekracht. Als winnaar kwam de
gedurfde campagne voor de Opel Agila uit de bus.
beoordeelde de bijbehorende marketingcampagnes op effectiviteit en innovatiekracht. Als winnaar kwam de
gedurfde campagne voor de Opel Agila uit de bus.
De bijbehorende trofeeën werden op woensdag 18 juni tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Spyker Cars in Zeewolde uitgereikt aan de directeuren van de winnende merken. Victor Muller, CEO van Spyker Cars, heette de 140 aanwezigen welkom, de presentatie was in handen van de bekende tv-presentatrice Chazia Mourali.
De complete uitslag van de AutoWeek Innovatieprijzen staat in AutoWeek 26, die 25 juni a.s. in de winkel ligt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen