Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Audi RS E-tron GT geeft geheimen prijs

Krachtigste RS

27
Audi RS E-tron GT
Audi RS E-tron GTAudi RS E-tron GTAudi RS E-tron GTAudi RS E-tron GTAudi RS E-tron GTAudi RS E-tron GTAudi E-tron GT teaserAudi E-tron GT teaserAudi e-tron GT ConceptAudi e-tron GT ConceptAudi e-tron GT Concept
Joas van Wingerden
  • Joas van Wingerden
  • Nieuws
5 november 2020 om 12:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

De productieversie van de volledig elektrische Audi E-tron GT laat nog even op zich wachten. Gelukkig is Audi zo vriendelijk om alvast uit de doeken te doen wat er verwacht mag worden van de topversie; de RS E-tron GT.

Highlights

  • 640 pk vermogen
  • 0-100 km in minder dan 3,5 seconden
  • Vierwielaandrijving én vierwielsturing
  • Ruim 400 km actieradius

Dat de Audi E-tron GT zijn technische basis deelt met de Porsche Taycan, belooft al veel goeds voor de prestaties. Dat blijkt nu ook wel uit de eerste cijfers. De topversie is uiteraard de RS E-tron GT en dat wordt de krachtigste RS ooit. Er wordt maar liefst 598 pk op alle vier de wielen losgelaten, via een elektromotor per as. Bij die pakweg 600 elektrische pk’s blijft het niet, want in ‘overboost-modus’ schiet het vermogen zelfs naar een piek van 646 pk. Het koppel bedraagt 830 Nm. Daarmee mag de Porsche Taycan Turbo zich zorgen gaan maken. De Taycan Turbo S gaat echter nog een goede stap verder, dus wat dat betreft eet Audi niet alle kaas van het brood bij haar zustermerk.

Audi RS E-tron GT

De RS E-tron GT is met zijn pakweg 2.300 kilo alles behalve een lichtgewicht, maar dat forse vermogen maakt er uiteraard een rap verhaal van. Zeker omdat de elektromotoren direct vol vermogen kunnen leveren. Van 0 naar 100 km/h is in minder dan 3,5 seconden achter de rug. Audi zegt dat die sprint zonder problemen keer op keer gedaan kan worden, dankzij uitgebreide koeling. Het accupakket en de aandrijflijn hebben ieder hun eigen koelsysteem om de boel netjes op bedrijfstemperatuur te houden.

Het onderstel van de Audi RS E-tron GT moet - zoals het een GT betaamt - zowel comfortabel als sportief rijden mogelijk maken. Daarbij speelt de actieve luchtvering die in diverse standen af te stellen is een grote rol. De demping wordt per wiel geregeld én alle vier de wielen sturen mee. Bij lage snelheden sturen de achterwielen in tegengestelde richting om scherper insturen mogelijk te maken. Bij hoge snelheden sturen ze juist in dezelfde richting mee als de voorwielen, om de boel stabiel te houden. Optionele keramische remschijven moeten de bestuurder verder assisteren bij het beteugelen van het elektrogeweld.

Snel laden, snel weg

Op accugebied hebben ze bij Audi uiteraard ook het recept van de Taycan erbij gepakt. Dankzij de 800 volt-technologie is laden snel gepiept. Het accupakket heeft een nettocapaciteit van 83,7 kWh en daar pomp je in 5 minuten 100 km rijbereik in. Een actieradius van 'meer dan 400 km' moet volgens Audi mogelijk zijn. Dan moet je het uiteraard wel rustig aan doen. Reken er maar op dat bij de onthulling van de productieversie mildere varianten worden voorgesteld met vermogens vanaf zo’n 400 pk. Die komen mogelijk ook nog wat verder op een volle lading. De RS E-tron GT wordt overigens gelijktijdig met de mildere varianten leverbaar. In de eerste helft van het nieuwe jaar verwachten we de E-tron GT in de Audi-showroom aan te treffen.

  • Houd me op de hoogte over de Audi e-Tron GT
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Audi Audi e-Tron GT Elektrische Auto Supercars & Sportscars

Bekijk ook

Nieuws
Audi RS E-tron GT helemaal in beeld

Audi RS E-tron GT helemaal in beeld

Audi heeft een prototype van de RS e-tron GT meegenomen naar de 24 uur van Spa. Nee, niet om...

11
Nieuws
Audi warmt op voor E-tron GT

Audi warmt op voor E-tron GT

Audi laat de eerste teaserplaten zien van de E-tron GT! De nieuwe elektrische liftback is begin...

49

Uitgelicht aanbod

    Audi e-tron GT RS  E-tron GT

    Audi e-tron GT RS E-tron GT

    • 2021
    • 9.500 km

    € 146.950

    Audi e-tron GT EDITION ZERO COMP INCL BTW Panodak Head-Up

    Audi e-tron GT EDITION ZERO COMP INCL BTW Panodak Head-Up

    • 2021
    • 18.999 km

    € 125.175

    Audi e-tron GT RS 598pk + 22'' Velgen + Rondomzicht Camera

    Audi e-tron GT RS 598pk + 22'' Velgen + Rondomzicht Camera

    • 2021
    • 6.000 km

    € 146.900

Meer Audi e-tron GT occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi E-Tron GT

    72
    • 3 maart 2021

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi e-tron GT specificaties
  • Audi e-tron GT occasions
  • Audi e-tron GT video's
Advies en informatie
  • Audi e-tron GT tests
  • Audi e-tron GT gebruikersreviews
  • Audi e-tron GT index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Audi e-tron GT (2021)

    Audi e-tron GT (2021)

    53
    • 29 juli 2021
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

    Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

    114
    • 10 april 2022
  • Autotest
    Test: Audi E-Tron GT

    Test: Audi E-Tron GT

    49
    • 3 november 2021
  • Audi E-tron GT vs. Porsche Taycan - Dubbeltest

    Audi E-tron GT vs. Porsche Taycan - Dubbeltest

    • 13 augustus 2021
  • Test: Audi RS E-tron GT

    Test: Audi RS E-tron GT

    • 2 maart 2021
  • Nieuws
    Audi E-tron GT - Back to Basics

    Audi E-tron GT - Back to Basics

    70
    • 27 februari 2021
  • Nieuws
    Audi RS e-tron GT heeft prijs

    Audi RS e-tron GT heeft prijs

    76
    • 18 februari 2021
  • Nieuws
    Nu al Audi E-tron GT prijzen

    Nu al Audi E-tron GT prijzen

    117
    • 12 februari 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    47
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de Formule 1 in'

    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de...

    34
    • 2 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden