AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Audi A8 (L) 60 TFSI e Quattro krijgt prijs

€ 252,63 per pk

Audi A8 (L) 60 TFSI e Quattro krijgt prijs

Eergisteren berichtten we nog over de specificaties van de nieuwe plug-in variant van de Audi A8. Vandaag doet Audi meer informatie uit de doeken over de voorlopige topmotorisering van de luxe limousine. Ook is bekend vanaf wanneer de hybride te bestellen is én hoeveel ‘ie kost.

Om met de deur in huis te vallen: voor een plug-in hybride Audi A8 met 449 pk en 700 Nm koppel betaal je minstens € 113.430. Prefereer je de verlengde versie, dan heb je € 3.200 extra achter te laten bij de dealer. Die mogelijkheid heb je vanaf het einde van deze maand.

Het uiterlijk van de toplimo-met-stekker toont subtiele verschillen ten opzichte van dat van de ‘reguliere’ A8. Zo zijn de chroompartijen in voor- en achterbumper anders en kent de hybridevariant chromen details op de deurgrepen. Daarnaast toont de vormgeving van de Led-dagrijverlichting gelijkenissen met die van Audi’s E-tron, de volledig elektrische SUV.

Audi hangt niet alleen een prijs aan de auto, maar weidt ook uit over de werking van de aandrijflijn. Met een softwarematige ‘rijstrategie’ wil Audi de TFSI e-aandrijflijn zo veel mogelijk volledig elektrisch laten werken voor een lagere CO2-uitstoot. Ook probeert de auto de accucapaciteit zo gunstig mogelijk over de geplande route te verdelen. Om het laadniveau van de accu’s zo hoog mogelijk te houden, is de auto uitgerust met een regeneratief remsysteem. Volgens Audi zorgt de elektromotor hierdoor voor 90 procent van de dagelijkse remacties. De elektromotor kan een remkracht tot 0,3 G realiseren.

Klik hier voor overige specificaties van de Audi A8 60 TFSI e quattro.

Lezersreacties (54)

Reageren