De omzet dikte ondanks de moeilijke marktomstandigheden aan tot ruim 250 miljoen pond, omgerekend 290 miljoen euro. In het bijzonder de nieuwere modellen DBS Superleggera en Vantage vielen in de smaak bij de consument. De bruto winst kelderde met bijna 60 procent tot 10,5 miljoen pond. Later deze maand presenteert het merk zijn gloednieuwe SUV. Wellicht weet die DBX het tij te keren voor het Britse luxemerk.
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin: vraag naar auto's blijft zwak
Omzet dikt wel aan
20
Aston Martin waarschuwde bij zijn kwartaalupdate dat de vraag naar auto's zwak blijft. Dat is vooral het geval in Europa en het Verenigd Koninkrijk. De auto's van Aston Martin rollen dit jaar in kleinere aantallen uit de showrooms, verwacht de autoproducent.
Het concern ging eerder uit van tussen de 6.300 en 6.500 verkochte voertuigen dit jaar, maar die prognose lijkt te ambitieus. Hoeveel lager de verkopen uitkomen, maakte het bedrijf niet concreet, maar volgens Aston Martin zal nog wel aan de marktverwachtingen worden voldaan. In de eerste negen maanden van het jaar sleet de autobouwer 3.939 auto's. Dat is drie procent minder dan in dezelfde periode een jaar geleden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Aston Martin DBS markeerde een stevige evolutie - In het Wild
Nieuws
Apple presenteert CarPlay Ultra: CarPlay gaat verder dan ooit
Nieuws
Aston Martin DBX S: beestachtig nieuw vlaggenschip
Test: Aston Martin Vantage – Investeren in geluk
Nieuws