AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin Cygnet vanaf volgend jaar
46
Nestbevuiling of een slimme manier om de CO2-uitstoot omlaag te krijgen? Feit is dat Aston Martin volgend jaar start met de productie van de Cygnet, die niets meer of minder is dan een opgeleukte Toyota iQ.
Aston Martin gaat in 2011 de Cygnet produceren in Gaydon. Dat wil zeggen: daar wordt de Toyota iQ omgebouwd Aston. De auto wordt in het leven geroepen om de gemiddelde CO2-uitstoot van het programma omlaag te brengen. "Wat we doen, doen we goed. Als we een prestatiegerichte sportauto maken, willen we geen concessies doen. De Cygnet is er voor de ruimte en de beperking van de uitstoot. Net als alle andere Aston Martins, is het een auto zonder compromissen," aldus Aston Martin-baas Ulrich Bez.
De Cygnet is voorzien van de 1,0-liter driecilinder of de 1,3-liter vierpitter, die ook de reguliere iQ zit. Tijdens de ombouw tot Aston Martin kan hij worden voorzien van alle mogelijk denkbare opties en bekledingssoorten. De Cygnet is alleen beschikbaar voor degenen die ook een 'echte' Aston Martin kopen.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen