AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Artega in Mexicaanse handen
29
Het zag er door een faillissement van het moederbedrijf somber uit voor Artega, de schepper van de fraaie GT. Door hulp uit Mexico lijkt de sportcoupé nu toch in productie te gaan.
Vorig jaar ging Paragon AG failliet; dit bedrijf was eigenaar van Artega. Naar nu blijkt heeft het Mexicaanse Tresalia Capital de boedel overgenomen. Dat investeringsfonds wordt beheerd door Linda Alvarado, aandeelhouder van onder meer de Colorado Rockies in de Major League Baseball.
De Artega GT is een ontwerp van Henrik Fisker. De coupé heeft een 3,6-liter zescilinder onder de kap, goed voor 300 pk. Het blok is afkomstig van de Volkswagen Passat R36. De carrosserie van de Artega GT is van koolstofvezel, maar desondanks waren er maar weinig mensen bereid om de gevraagde 70.000 euro (exclusief belastingen) op tafel te leggen. Nu Artega in een rustiger vaarwater zit, kan de fabrikant maximaal 500 GT's per jaar bouwen.
De Artega GT is een ontwerp van Henrik Fisker. De coupé heeft een 3,6-liter zescilinder onder de kap, goed voor 300 pk. Het blok is afkomstig van de Volkswagen Passat R36. De carrosserie van de Artega GT is van koolstofvezel, maar desondanks waren er maar weinig mensen bereid om de gevraagde 70.000 euro (exclusief belastingen) op tafel te leggen. Nu Artega in een rustiger vaarwater zit, kan de fabrikant maximaal 500 GT's per jaar bouwen.