AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alfa Romeo Q2 op de testbaan
Alfa Romeo introduceert op de GT en de 147 het nieuwe Q2 systeem, waarmee de voordelen van vierwielaandrijving benaderd moeten worden.
Alfa Romeo introduceert op de GT en de 147 het nieuwe Q2 systeem, waarmee de voordelen van vierwielaandrijving benaderd moeten worden.
Een geregeld sperdifferentieel op de vooras is goedkoper en lichter dan vierwielaandrijving. Eerder al reden we in het buitenland met Q2, maar nu hebben we ook op het kunstmatig gladde asfalt van de RDW testbaan in Lelystad kunnen ervaren wat het systeem doet. De voordelen komen met name op de gladde cirkel naar voren, zoals duidelijk is te zien in ons filmpje.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Alfa Romeo Giulia en Stelvio mogen langer blijven
Nieuws
Alfa Romeo Tonale: minder kracht, wel subtiel strakker
Nieuws
Alfa Romeo Junior: 'Speciale' wordt 'Ti', prijzen gaan omhoog én omlaag
Op Zoek Naar
Een James Bond-auto hoeft niet veel te kosten: deze '007-occasions' heb je vanaf €8.500
Nieuws