Alfa Romeo Giulia op bizarre wijze verkleed als voorvader
Maken of kraken?
"Leek de Alfa Romeo Giulia maar meer op de eerste Giulia." Dat is een verlangen dat waarschijnlijk nooit iemand heeft uitgesproken. Toch beantwoordt het Italiaanse ErreErre Fuoriserie die vraag door de Giulia om te toveren tot zijn verre voorvader. Voor de tweede keer zelfs.
Medio 2022 toverde het kleine Italiaanse ErreErre Fuoriserie de Alfa Romeo Giulia op bijzondere wijze om. Het kwam met een uitgebreide bodykit voor de huidige Giulia, waarmee het bedrijf behoorlijk ver ging. De sedan kreeg niet alleen heftig aangepaste voor- en achterbumpers, maar ook een compleet nieuwe snuit met ronde koplampen en een nieuwe bips met andere achterlichten. Zelfs de flanken werden gewijzigd. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en in de tussentijd heeft ErreErre Fuoriserie ogenschijnlijk druk geknutseld aan een nieuwe bodykit waarmee de Giulia meer op de Giulia Tipo 105 (sedan) moet lijken.
In grote lijnen komt de nieuwe creatie van ErreErre Fuoriserie overeen met de vorig jaar getoonde auto, al is er toch een boel anders. Het lichtblauwe model oogt met zijn chroomkleurige accenten iets klassieker dan het optisch vooral op sportiviteit geënte model van 2022. Wat blijk? De nieuwe creatie is de definitieve versie van de vorig jaar getoonde versie. Ook nu heeft ErreErre Fuoriserie nagenoeg elk stukje plaatwerk van de Giulia gewijzigd. We zien weer uitgeklopte voor- en achterschermen, een nieuwe motorkap, een opvallende dakspoiler en een setje retro-lichtmetaal. Deze definitieve versie – die net als de vorige is gebaseerd op de sportieve Giulia Q met ruim 500 pk sterke 2.9-V6 – heeft een recht afgesneden achterste wielkast, nieuwe portiergrepen en een set nieuwe achterlichten.
Ook het interieur is aangepast, al lijken de Italianen de boel hier vooral anders te hebben bekleed. We zien lappen leer en alcantara in een klassieke kleurstelling. Andere aanpassingen hebben betrekking op wat er zich onder het nieuwe plaatwerk afspeelt. Zo heeft de auto straffere dempers en is het vermogen van de 2.9-V6 opgeschroefd tot 560 pk. ErreErre Fuoriserie gaat 33 exemplaren produceren. Wat ze moeten kosten, is nog niet bekend.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Alfa Romeo Giulia 2.0 GME 200pk Sprint I Automaat | Elektrische stoelen met memory | Carplay I Navigatie I Adaptive Cruise I Harman Kardon |
- 2020
- 29.533 km

Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Q4 Competizione | MY24 | Pano-dak | Harman/Kardon | Orig. NL
- 2023
- 87.070 km

Alfa Romeo Giulia 2.2 LEER | NAVI | CRUISE | CAMERA
- 2019
- 125.912 km
Lees ook

Met bloedspoed: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en Maserati MCPura voor orgaantransport

Alfa Romeo Giulia en Stelvio mogen langer blijven

Alfa Romeo Giulia (2016-heden) - Occasion Aankoopadvies

De laatste en dikste oldskool Alfa Romeo's zijn weer duurder geworden
