Aion Hyper SSR komt op Ferrari's jagen

In 1,9 seconden van 0-100 km/h

Aion Hyper SSR
Aion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSRAion Hyper SSR

Aion is een merk van het Chinese GAC dat zich opnieuw zegt te hebben uitgevonden. Aion luidt zijn volgende fase in met een splinternieuwe elektrische supercar: de Hyper SSR.

GAC Group is een gigantisch Chinees staatsbedrijf dat diverse automerken onder zich heeft: Trumpchi, Aion en Hycan. Daarnaast is GAC Group voor onder meer Honda, Mitsubishi en Toyota een joint-venturepartner. Het genoemde Aion is de jongste telg van het bedrijf. Het startte zijn bestaan in 2018 als een label binnen GAC en werd in 2020 daadwerkelijk een merk. Het is klaar om zich wederom groots onder de aandacht van de Chinese consument te brengen en krijgt een eigen logo dat het direct op een nieuwe elektrische supercar plakt.

Modellen van Aion droegen tot op heden gewoon het GAC-embleem op hun snuit, maar dat is niet langer het geval. Aions krijgen een eigen beeldmerk dat uit een enigszins ongrijpbare combinatie van een ruit en een driehoek bestaat. Aion stelt direct een nieuwe supercar voor dat het nieuwe logo etaleert: de Hyper SSR Coupé. De Aion Hyper SSR is een 4,54 meter lange supercar met elektrisch openslaande vlinderdeuren en een front waarin we - zonder flauw te doen over het vooral vroeger voorkomende Chinese kopieergedraginvloeden van de Ferrari 458 Italia herkennen.

De Hyper SSR krijgt een heftige elektrische aandrijflijn die niet uit maar liefst vier elektromotoren bestaat. Samen zijn ze goed voor 1.125 pk en daarmee zoemt de laagvlieger in 1,9 seconden naar 100 km/h, zo claimt Aion. Die acceleratietijd is van toepassing op de snelste variant, er komt namelijk ook een basisversie die 2,3 tellen over dezelfde sprint doet. Behelpen hoor ...

Lezersreacties (51)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.