Audi test techniek Q7 opvolger

Audi Q7 Spyshots
Audi Q7 SpyshotsAudi Q7 SpyshotsAudi Q7 SpyshotsAudi Q7 SpyshotsAudi Q7 SpyshotsAudi Q7 Spyshots
Goed verscholen onder een koets van de huidige Q7 rijdt hier de technische basis van de volgende generatie. Die deelt wederom veel techniek met de Porsche Cayenne en Volkswagen Touareg, en dat betekent dat gewichtsbesparing het hoofdthema is.

Natuurlijk is het in dit stadium nog te vroeg om concreet iets te zeggen over de precieze noviteiten van de tweede generatie Q7, maar een aantal dingen lijken voor de hand liggend. Bijvoorbeeld dat de mastodont van Audi flink wat kilootjes kwijt zal gaan raken, dat is namelijk in lijn met wat de zustermodellen van Porsche en Volkswagen doen. Mede door het gebruik van aluminium en andere lichtgewicht materialen moet het mogelijk zijn om twee- tot driehonderd kilo kwijt te raken.
Ook kleinere, en dus lichtere, motoren doen een duit in het gewichtsbesparingzakje, de V12 TDI zien we waarschijnlijk dus niet terug. Om dat gemis wat te verzachten verwachten we wel een plug-in hybride versie. Voor het zover is moeten we nog wel even geduld hebben, de tweede generatie Q7 verwachten we pas op z'n vroegst eind 2013 op de weg.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.