Gemballa Tornado: wansmaak in Monaco

Gemballa Tornado
Gemballa TornadoGemballa TornadoGemballa TornadoGemballa TornadoGemballa Tornado

Grote SUV's zijn sowieso al geen auto's voor mensen die onopvallend rond willen zoeven, maar een standaard-Cayenne is een brok metalen beschaving als je 'm vergelijkt met deze monsterlijke creatie van Gemballa.

Eerlijk is eerlijk: met de techniek en de materialen die Gemballa toevoegt, is niets mis. De Duitse tuner verwijdert de stalen carrosseriepanelen en vervangt deze door exemplaren van koolstofvezel. De breedte neemt toe naar 2,05 meter. Het gaat onder meer om de motorkap, bumpers en de kofferklep. De toepassing van koolstofvezel zorgt voor een gewichtsbesparing van 70 kilogram.
Gemballa monteert behalve het koolstofvezel ook led-dagrijverlichting aan de voorzijde en 22-inch lichtmetaal. En dan is er nog de motortuning. Gemballa past op de V8 turbomotor Stage 2 tuning toe. Het vermogen stijgt naar tussen de 675 en 700 pk. Het maximumkoppel stijgt naar 1.000 Nm. De remmen aan de voorzijde hebben een diameter van 420 millimeter; aan de achterzijde is dit 'slechts' 405 millimeter.
De Tornado staat prominent op de Gemballa-stand bij Top Marques Monaco. Prijzen noemt de Duitse tuner niet, maar reken gerust op een paar euroton.

Lezersreacties (45)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.