Opel Zafira Tourer onthuld

Opel Zafira Tourer concept
Opel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer conceptOpel Zafira Tourer concept
De Opel Zafira Tourer is nog maar een concept car. Ga er echter maar gerust vanuit dat die voor negentig procent gelijk is aan de nieuwe Zafira die later dit jaar komt.

Dit zijn de eerste officiële foto's die Opel vrijgeeft van de Zafira Tourer Concept, de voorbode van een helemaal nieuwe Zafira. Dat is opnieuw een zevenzits mpv. Voor het interieur van de concept car is gekozen voor een lounge-achtig concept. Daarvoor zorgen in de eerste plaats de voorruit, die een stuk doorloopt in het dak en de glazen hemel die doorloopt tot achterin de auto. Die is bovendien voorzien van gele LED-verlichting die van kleur kan variëren.

Het Flex-7 interieur concept is voor de nieuwe generatie Zafira verder verfijnd. Nog steeds kan de achterste zitrij met een druk op de knop in de bodem van de auto worden verzonken. Ook de middelste zitting van de tweede zitrij kan worden ingeklapt. De overgebleven achterstoelen kunnen dan verder naar achteren worden verplaatst en bovendien een stuk naar het midden worden geschoven, zodat er riante been- en schouderruimte onstaat. Samen met de voetsteunen zorgen ze voor een limousine-achtige ervaring.

De ontwerpafdeling van de bergvakken van de nieuwe Zafira is helemaal bij de tijd. In het dashboard is er ruimte voor het opbergen van de een tabletcomputer of een iPad. Aan de hoofdsteunen van de voorstoelen is bovendien een speciale standaard voor die apparatuur bevestigd zodat de achterinzittenden onderweg kunnen internetten.

Het uiterlijk van de auto laat zich raden en past perfect bij de rest van de Opel-reeks. De concept car is uitgevoerd in het Forst Liquid Metal en natuurlijk zijn de dagrijlichten in een pijlvorm. De aerodynamische carrosserie van de nieuwe mpv moet vooral goed scoren bij het weghouden van windgeruis en voor de showauto is gekozen voor wielen van 20 inch. Reken er maar op, dat die het productiemodel niet gaan halen.

Voor de aandrijving van de concept car is gekozen voor het beste wat Opel in huis heeft: een 1,4-liter turbomotor met een start/stop-systeem.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (93)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.