AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Captur is voorbode design Renault
61
Nadat AutoWeek's eigen Frank Jacobs en Hessel Sytema hun leven hadden gewaagd voor beeld van mysterieuze Renault concept-cars, heeft het Franse merk besloten eentje vast te onthullen. Het gaat om de Captur.
Renault gebruikt de driedeurs Captur Concept om de toekomstige ontwerptaal uit te dragen. Laurens van den Acker heeft gekozen voor vloeiende lijnen en een atletisch profiel. Met het ontwerpen van de Captur heeft Renault zich naar eigen zeggen gericht op jonge stellen die de wereld willen ontdekken. Het verschil met de Dezir, die ook al Renaults nieuwe designtaal liet zien, is dat het ontwerp van de Captur functioneler is. Overigens zonder de emotie uit het oog te verliezen, aldus Van den Acker.
De Captur Concept is volgens het ontwerpteam als 'een atleet die in de startblokken staat, de spieren gespannen en klaar om er vandoor te gaan als het startschot klinkt'. Deze sprintkracht komt van een 160 pk sterke dCi twinturbodiesel. Het maximumkoppel is 380 Nm. In combinatie met de EDC-transmissie met dubbele koppeling blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 99 gram per kilometer. De topsnelheid van de Captur is 210 km/h.
De Captur is 4,22 meter lang, 1,95 meter breed en 1,59 meter hoog. De wielbasis is 2,62 meter. Het Franse merk gebruikt de Captur Concept om het RX2-systeem te introduceren. Dat zorgt voor meer tractie bij lage snelheden. Als één van de twee aangedreven wielen tractie verliest, stuurt een mechanisch differentieel de kracht naar het andere wiel. Ook is er het Visio-systeem, een camera bovenaan de voorruit die de bestuurder een beter beeld van de omgeving geeft en de reis dus prettiger maakt.
De Renault Captur Concept maakt z'n debuut op de Autosalon van Genève. Op de stand wordt de auto geflankeerd door onder meer de Wind Gordini en de nog onbekende gele concept-car.
De Captur Concept is volgens het ontwerpteam als 'een atleet die in de startblokken staat, de spieren gespannen en klaar om er vandoor te gaan als het startschot klinkt'. Deze sprintkracht komt van een 160 pk sterke dCi twinturbodiesel. Het maximumkoppel is 380 Nm. In combinatie met de EDC-transmissie met dubbele koppeling blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 99 gram per kilometer. De topsnelheid van de Captur is 210 km/h.
De Captur is 4,22 meter lang, 1,95 meter breed en 1,59 meter hoog. De wielbasis is 2,62 meter. Het Franse merk gebruikt de Captur Concept om het RX2-systeem te introduceren. Dat zorgt voor meer tractie bij lage snelheden. Als één van de twee aangedreven wielen tractie verliest, stuurt een mechanisch differentieel de kracht naar het andere wiel. Ook is er het Visio-systeem, een camera bovenaan de voorruit die de bestuurder een beter beeld van de omgeving geeft en de reis dus prettiger maakt.
De Renault Captur Concept maakt z'n debuut op de Autosalon van Genève. Op de stand wordt de auto geflankeerd door onder meer de Wind Gordini en de nog onbekende gele concept-car.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Renault Captur
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur 1.3 TCe 140 Initiale Paris Automaat, Stoel & Stuurverwarming, Bose
- 2021
- 129.249 km
€ 19.995

Renault Captur E-Tech full hybrid 145pk E-Tech engineered Automaat 360° Camera | Cruise | Climate | Navi | Parkeersens. v+a
- 2024
- 30.474 km
€ 29.990

Renault Captur 1.3 TCe 140 Intens
- 2021
- 72.365 km
€ 19.995
Lees ook
Nieuws
Renault Captur en Symbioz krijgen nieuwe hybride aandrijflijn
Dubbeltest: Renault Captur vs. Toyota Yaris Cross - Captur slaat keihard terug na update
Nieuws
Niet elke Renault wordt goedkoper: deze worden duurder
Autotest
Dubbeltest: Renault Captur vs Jeep Avenger - Pittig of mild hybride?
Achtergrond