AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Maybach coupé in productie

Maybach coupé Xenatec
Er komen honderd exemplaren van de coupéversie van de Maybach 57. Carrosseriebouwer Xenatec ontwikkelde de auto in samenwerking met Maybach.
Mercedes komt niet verder dan de CL als het om grote coupés gaat. Wie meer wil, moet aankloppen bij carrosseriebouwer Xenatec, dat honderd Maybachs 57 gaat ombouwen tot coupé. Het bedrijf staat ook bekend als ontwikkelcentrum voor de autobranche en als toeleverancier – geen amateurs dus. De eerste koopcontracten voor de Maybach coupé zijn getekend en dit is het eerste exemplaar uit de productie. De auto is getekend door Frederik Burchhardt, die in 2004 ook al opzien baarde met de vormgeving van de Maybach Exelero showauto. De Exelero kwam in samenwerking met bandenfabrikant Fulda tot stand.
De coupé is door Xenatec met Maybach ontwikkeld en vandaar dat de vier jaar garantie op de auto behouden blijven. De motor en aandrijflijn van de auto zijn zonder wijzigingen overgenomen uit de 57. De B-stijl is twintig centimeter naar achteren verplaatst en de A- en C-stijl zijn schuiner op de carrosserie gezet om een sportievere lijn te krijgen. Hoofd- en schouderruimte zouden niet lijden onder de verbouwing. Ook de voor- zij- en achterdelen van de carrosserie zijn anders ten opzichte van de reguliere modellen. De auto behoudt zijn lengte van 5,70 meter.
Verder is de spoorbreedte aan de achterzijde twee centimeter groter en de auto staat naar wens op 20 of 21 inch wielen. Tot slot is er een glazen dak leverbaar en kan de auto desgewenst gepantserd worden geleverd. De prijs zonder belastingen komt op 675.000 euro.

Lezersreacties (69)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een prachtige wagen op en top mercedes.
Ga zo door maybach!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ ed spyker,

als een pooier dit kon betalen werd ik graag pooier
Anoniem
Anoniem
  • 0
mooi hoe de achterlichten niet helemaal doorlopen zoals bij de sedan!
prachtige auto!
Anoniem
Anoniem
  • 0
he dit is een CL in verjaardagskleding
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een schitterende wagen, veel mooier dan de sedan (hoewel ik die stiekem ook wel mooi vind). Goede zet van Maybach met een nieuwe variant te komen. Hopelijk betekend deze wagen ook een soort van doorstart van het merk Maybach. Uit de AMS begrijp ik dat Mercedes inderdaad doorgaat met Maybach.
Meneerjen
Meneerjen
  • 0
Is het van een coupé niet de bedoeling dat je 'm zelf rijdt?
Is het van een Maybach niet de bedoeling dat je je láát rijden?

Kortom: dit gaat niet samen.
Persoonlijk vind ik m ook nog eens onder geen enkele hoek echt mooi, dus als ik 1,3 miljoen - wat dat gevaarte hier in NL ongeveer zou gaan kosten vermoed ik - zou hebben om neer te tellen voor een auto, zou ik toch echt kiezen voor een Bentley of een Rolls.. herstel: Bentley EN een Rolls, een Aston Martin DB9 en nog een leuke Ferrari ofzo...
Anoniem
Anoniem
  • 0
ehmm...wat zal ik zeggen...nogal.....ehmmm Teutoons?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Meneerjen, dat is precies wat mij te binnen schoot. Maakt even indruk, maar blijkt eigenlijk net zo zinloos als bijvoorbeeld een BMW X6.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Welgestelde pooiers en drugsbaronnen, arabische en russiache oliepompers, met goud behangen rappers, bankiers zonder smaak en ander soortig parvenu, let op, het is weer feest ... Mercedes Bennie .. Mijn welgemeende excuus, het ueberpremiummerk Maybach heeft een rijdend bordeel met kerstboomverlichting voor jullie klaarstaan ... Twee woorden; totale wansmaak ..
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ziet er heel wat beter uit dan de sedan die niet om aan te zien is. Jammer dat hij niet in mijn budget past.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor 10% van deze prijs koop je een equus ,waarschijnlijk net zo exclusief.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Belachelijke prijs voor een omgebouwde en iets luxere MB... Achterkant ziet er wel fraai uit, maar het vooraanzicht is gewoon verouderd, net als het interieur trouwens. Het zal kwalitatief top zijn, maar de styling is gewoon al uit 2002/2003 volgens mij, dat kan toch niet!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Cl die bij een of andere tuner is geweest. Vind hem niet echt lelijk ofzo. Maar het is allemaal net niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een auto alleen wel een beetje erg exclusief
xxx001
xxx001
  • 0
Is dit niet een knippen/plakken artikel van een paar maanden geleden? Dus als het een beetje evenwichtig moet tonen zijn de portieren minimaal 1.5 meter lang. OK de gemiddelde Maybach rijder zal vrijwel nooit in parkeergarages komen of zelfs maar een eenvoudige garagebox. Je komt de auto anders niet meer uit (nah via het dak kan nog net).
WizardOfOss
WizardOfOss
  • 0
De gewone Maybach is een mismaakt gedrocht, maar op de een of andere manier komt ie zo al coupé veel fraaier over. Ik zou hem bijna mooi willen noemen. Bijna...
406c
406c
  • 0
Waarom nog een auto uitbrengen die eigenlijk gewoon een 1998 mercedes s-klasse is??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Doe mij maar een RR coupe.
Anoniem
Anoniem
  • 0
als we allen het geld bijmelkaar leggen dan denk ik dat het niet genoeg zal zijn maar mooie wagen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie Mercedes. Erg jammer dat een Maybach niet wat meer verschilt van een Mercedes.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan maar niet begrijpen waarom deze bordeel schuiver tot mooi wordt gebombardeerd door verschillende posters. Het ziet er gedateerd uit, oogt vreselijk protserig, is zwaar overpriced en totaal over the top. Mis alleen de discobal(met swarovksi kristallen voor de kenners) in het interieur nog, wat rood fluweel zou ook niet mistaan ... Maar het kan natuurlijk zijn dat wansmaak de nieuwe norm is ...
Anoniem
Anoniem
  • 0
GangstaTrippin' !!!!!
Ik ben dom, rijk en famous, bitches zitten in mijn Meebag!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@john deere turbo

Jij slaat de spijker op z'n kop, lol, hahaha ....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Echt een vette bak! Ik vind alleen de grille verschrikkelijk! Lijkt wel een Hyundai XG. Interieur is top!

Lijkt me heerlijk: achterin deze Maybach zitten, stoel in de ligstand, massage-functie en stoelverwarming aan, champagne uit de koelkast, blowjob van een sexy rondborstige chauffeuse in losgeknoopt uniform

Doe mij maar zo'n Meebag :P
PSA rules
PSA rules
  • 0
Is het toch net niet. En erg jammer dat een C-klasse (op zich niks mis met een C-klasse overigens) dezelfde spiegels heeft!!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Lijkt nog teveel op de 'gewone' Maybach om mooi te zijn. Doe dan maar een Rolls....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Veeg dat failliete bankdirectie-volk op en stop het in een Audi A1.
Ze verdienen niet beter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit is weer een treurig bewijs dat Mercedes bijna heeft afgedaan. Wat een totaal mislukt gedrocht. Wat is VAG met Bentley torenhoog boven Mercedes uitgegroeid. Ik geef Maybach nog 2 jaar en Mercedes 10 jaar dan is het afgelopen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
"... geen amateur dus."

Heb je die foto's gezien...
Anoniem
Anoniem
  • 0
De Maybach-voorzijde kent nog steeds een treffende gelijkenis met die van de Hyundai XG; kan me voorstellen dat Hyundai-eigenaren daar helemaal niet blij mee zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een coupé met massage feauteuils achterin, humorbak hoor! Alleen jammer dat je de voor- en achterkant haast niet meer uit elkaar kunt houden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
foto 3 lijkt wel een grand cherokee neus..... verder is de lijn wel mooi, maar in het geheel klopt het niet. ik vind de CL dan veel mooier (op het interieur na). kortom, ik koop dan maar een CL AMG-tje.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is een prachtige wagen, maar hij is ontzettend verouderd! Dit model is, meen ik, gebaseerd op de w220 (qua model) prachtig, maar OUD en dus zeker geen 675000 waard!
Maar goed, ze zullen uitverkocht raken! Het zal wel een lease succes worden als het binnen de 20% bijtelling-klasse komt!!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wow, een coupe van 5,70 meter. Toink!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een slap gezeik over dat het een s klasse 1998 is of dat het een hyundai is of dat het zinloos is, als deze zinloos is dat is een rolls coupe of een cl klasse enz.. ook vrij zinloos..
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Norge
In Duitsland gaan de prijzen incl. MwSt. richting EUR 800.000,-. Dat betekent dat, als er ooit in NL een Maybach Coupé op kenteken gezet wordt, dat de toekomstige eigenaar meer dan EUR 1.000.000,- moet overmaken. Mocht de Equus 10% van die prijs kosten dan kost ie meer dan een ton.
Het zal mij benieuwen wie meer dan een ton neerlegt voor een Kia.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind dit wel een serieuze poging om Maybach er beter en eigentijdser te laten uitzien, maar ik kan er niet aan wennen.
Maar er zal stellig een markt voor zijn voor mensen met ongelofelijk veel geld, waar ik voor alle duidelijkheid niet bij hoor.
Mocht dat toch nog veranderen, dan ga ik eerder voor een S-klasse (met een 250 cdi)
Bartone
Bartone
  • 0
Ik vind hem mooi - voor een Maybach.
Ik vraag me wel af hoe je in godsnaam die achterste zetels moet bereiken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
En deze Maybach gaat wel verkopen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zo lelijk als de normale Maybach is, zo goed te pruimen is deze eerlijk gezegd. Alleen die koplampen zijn het net niet,

@Korff
Bordeel op wielen zeker, de eerste coupé met voldoende hoofd- en beenruimte zodat je hem ook daadwerkelijk kunt gebruiken om achterin eens heerlijk te rampetampen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit heeft niets meer met schoonheid te maken. En de aankoop niets met emotie. Wat een gedrocht!
carlos7
carlos7
  • 0
Ik denk dat deze auto de grootste afschrijving ooit zal hebben, hij ziet er niet exclusief genoeg uit om een verzamelobject te worden, en is het ook niet, zodat oudere exemplaren snel gedateerd raken en tegen afbraakprijzen straks te koop zijn, hoewel, dan moet er natuurlijk wel eerst iemand zo gek zijn om meer dan 1 miljoen euro voor een nieuwe neer te tellen, ik denk dat in Nederland daar vrijwel niemand toe bereid is.
Anoniem
Anoniem
  • 0
LOL, zo'n grote auto en dan nog met die voorstoelen kloten als je iemand wil meenemen
CigarAfficionado
CigarAfficionado
  • 0
ik ga even burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht bellen en mijn aankondigen als een van de beruchte Roma zigeuenerfamilie Nicolich. Krijg ik ongetwijfeld 7 ton uitgekeerd en meld ik mij in Veenendaal bij Bert Stemerdink voor een bestelling.
Anoniem
Anoniem
  • 0
wat een vergelijkingen allemaal, de 1 met een hyundai de ander met een s klasse uit 98. dat jullie het niet kunnen hebben dat mercedes jullie niet als doelgroep heeft betekent toch niet dat iedere mercedes wordt afgezeken, is het zelfde geval met ajax, de beste wordt altijd gehaat door een samenzwering van mindere groepen. en dan mogen jullie raden wie ajax is in dit geval.

on: vind het een topbak evenals de landaulet, zeppelin en exelero. en die coupe is gewoon echt geil, en dan te bedenken dat ie er in het echt extremer uitziet, dat had ik ook met de landaulet toen ik die in het echt zag staan begon ik wel te watertanden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Staat niet bij een Maybach.
't is gewoon een luxe maar lelijke Mercedes CLS
ALleen de Mercedes CLS zal ik toch eerder koper als ze even duur zijn.
OERLELIJK!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@jazzzo28

ken je even wat duidelijker zijn, heb het net al over de mercedes haters gehad, jij past er ook mooi bij, en je ziet toch wel degelijk dat het staat bij een maybach. maar het is al goed jij koopt eerder een cls als ie even duur is???
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat blijft dat Maybach toch een nutteloze auto. Veel te duur om nog de uitstraling van Mercedes te hebben. Voor veel minder koop je een origineel (Mercedes) dat je ook in opperste luxe kan vervoeren. Als je dan toch exclusiever wilt, dan koop je denk ik een auto die niet doet denken aan een (relatief gezien) confectiemodel uit Stuttgart.

Ofwel: niet mijn ding, ik vind hem niet mooi, en niet onderscheidend.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk een taxi zonder ster op de neus, mooi is toch anders in mijn ogen.
Secret Service
Secret Service
  • 0
@Mcaa Ja het kostte veel moeite om je door al die azijnpissers heen te lezen, die hem toch nooit zullen kunnen betalen, maar aan het einde is het dan een verademing een positieve mening te lezen.

In het echt (en zeker als je het genoegen hebt om er af en toe in te kunnen rijden) lijkt geen enkele andere auto meer goed. Ook een Rolls, Bentley of Aston Martin niet, terwijl die toch ook tot mijn favorieten behoren.

Waarom zou ik nou mijn avatar Zeppelin genoemd hebben? Wellicht hernoem ik die in Xenatec. Klinkt (en is) ook zeker exclusief. Jammer alleen dat er (nog) geen mooi logo op de voorplecht staat. Ik kijk met veel belangstelling uit naar het moment van ontmoeting met deze beauty.
Madrettor
Madrettor
  • 0
Voor de contouren van de neus (bij frontaal aanzicht) hebben ze goed naar de Bentley Brooklands gekeken. En die vind ik - zelfs als MB-rijder - toch fraaier. Maar hoe nutteloos dit soort auto's ook moge zijn, als er een markt voor is hebben ze bestaansrecht.
Remco H
Remco H
  • 0
Gave bak. Alleen zo ontzèttend duur!
Zou deze coupé wel volop ruimte heben achterin? Je zou zeggen: hij is er groot genoeg voor.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het mooiste wat is de laatste jaren voorbij heb zien komen. Ik vind de CL al heel erg mooi, maar dit is nog 6 stappen mooier. Ik ga een extra staatlot kopen.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik tel 4 fanboys, daar zal MB niet blij van worden......
The car Recycler
The car Recycler
  • 0
Veel aan china, emiraten, e.d verkopen goed voor de economie, geen lelijke wagen zou een sjeik goed staan. of een chinese mafioso