In detail: Infiniti M35 hybrid

Infiniti M35 Hybrid
Infiniti M35 HybridInfiniti M35 HybridInfiniti M35 HybridInfiniti M35 HybridInfiniti M35 Hybrid
Komend voorjaar zijn we weer een hybride rijker: dan waagt Infiniti zich op de markt met de M35h.
De Infiniti M is in ons land nog een grote onbekende. Sinds zeer korte tijd is de benzineversie op de markt om te concurreren in de klasse van 5-serie en E-klasse. In het voorjaar van 2011 gooit Infiniti een nieuwe troef op tafel: dan staat de hybride M in de showrooms.
Die is voorzien van een 3,5-liter V6 met een vermogen van 306 pk die is gekoppeld aan een elektromotor die goed is voor 68 pk. Via een zeventraps automaat brengen de hun kracht naar de achterwielen. De V6 is dus een andere dan in de M37, die is voorzien van een 3,7-liter met 320 pk.
Uiteindelijk komt het brandstofverbruik van deze hybride op 7,3 liter op 100 km en is de CO2-uitstoot volgens de fabrikant 'minder dan 170 gr/km'. De prestaties mogen er daarentegen wezen. De topsnelheid bedraagt 250 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u voltrekt zich in 5,9 seconden. De M hybride legt in totaal 1.885 kilo op de schaal.
Infiniti claimt dat hun hybride op een rechte snelweg in staat is om op een snelheid van 80 km/u te kruisen op alleen de elektromotor. Tot snelheden van 140 km/u is het zelfs mogelijk dat de benzinemotor niet meedoet. In stadsverkeer kan de M tot twee kilometer op lage snelheden in de EV-modus afleggen. Uit testen van de fabrikant blijkt dat de auto tot vijftig procent van de tijd louter elektrisch kan rijden.
De hybride komt net als zijn modelgenoten te koop in een basisversie, de GT en de GT Premium. Die laatste wordt naar verwachting de bestverkochte uitvoering en is onder meer voorzien van een Bose audiosysteem met zestien speakers, een navigatiesysteem met een 30 GB harde schijf en een climate controle met de naam Forest Air dat speciaal is ontwikkeld om de bestuurder alert te houden en stress te verminderen.

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.