AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 508 volgt 407 en 607 op
103
Peugeot brengt een model dat zowel de 407 als de 607 moet doen vergeten. De naam van de auto is nu ook bekend: 508.
Dat heeft PSA-topman Philippe Varin aan de Franse media verteld. De 508 deelt z'n techniek met de Citroën C5 en gaat het auto's als de Ford Mondeo, Volkswagen Passat en Opel Insignia lastig maken. Omdat de 508 ook de 607 moet vervangen, mikt Peugeot met de duurdere versies op auto's als de Volvo S60. De aandrijving geschiedt zoals altijd op de voorwielen.
Het motorenpalet van de 508 laat zich raden. Peugeot trapt af met een 1,6-liter VTi-motor, goed voor 120 pk. Vervolgens is er de vertrouwde 1,6-liter THP-turbomotor, die 150, 175 of 200 pk levert. Of er een benzinegestookte V6 komt, is nog niet duidelijk. Peugeot wil de 508 weliswaar hoger positioneren dan de 407, maar zo'n motor past niet zo goed bij de downsizestrategie van het Franse merk. Bij de diesels start de line-up ook met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Het vermogen is dan 110 pk. Voor wie meer wil, zijn er diesels met een inhoud van 2,0- (163 pk) en 3,0-liter (235 pk).
Bij Peugeot werken ze druk aan de Hybrid4-hybridetechniek. Ook van de 508 komt een dergelijke variant. De aandrijving geschiedt bij Hybrid4 in principe op de voorwielen. Maar als het nodig is, springt een elektromotor bij voor de achterwielen. We moeten nog wel even geduld hebben voordat we een 508 Hybrid4 kunnen rijden; de eerste Peugeot met dit systeem wordt een speciale 3008, en die komt pas in 2011. Reken voor een hybride 508 op z'n vroegst op 2012.
Het motorenpalet van de 508 laat zich raden. Peugeot trapt af met een 1,6-liter VTi-motor, goed voor 120 pk. Vervolgens is er de vertrouwde 1,6-liter THP-turbomotor, die 150, 175 of 200 pk levert. Of er een benzinegestookte V6 komt, is nog niet duidelijk. Peugeot wil de 508 weliswaar hoger positioneren dan de 407, maar zo'n motor past niet zo goed bij de downsizestrategie van het Franse merk. Bij de diesels start de line-up ook met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Het vermogen is dan 110 pk. Voor wie meer wil, zijn er diesels met een inhoud van 2,0- (163 pk) en 3,0-liter (235 pk).
Bij Peugeot werken ze druk aan de Hybrid4-hybridetechniek. Ook van de 508 komt een dergelijke variant. De aandrijving geschiedt bij Hybrid4 in principe op de voorwielen. Maar als het nodig is, springt een elektromotor bij voor de achterwielen. We moeten nog wel even geduld hebben voordat we een 508 Hybrid4 kunnen rijden; de eerste Peugeot met dit systeem wordt een speciale 3008, en die komt pas in 2011. Reken voor een hybride 508 op z'n vroegst op 2012.
Ook op de gewone 508 moeten we nog wel even wachten. Volgens een Peugeot-woordvoerder is de kans groot dat de middenklasser pas in 2011 in de showrooms staat.
PRIVATE LEASE Peugeot 508
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 508 SW Allure 130pk Automaat | Navigatie | Achteruitrijcamera | Climate Control | Parkeersensoren v+a | Keyless | Led koplampen | Apple Carplay / Android Auto | Donker getint glas
- 2024
- 1.147 km
€ 33.925

Peugeot 508 1.6 THP / AIRCO / NAVI / TREKHAAK
- 2012
- 179.025 km
€ 4.240

Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi Active EXPORTPRIJS
- 2011
- 462.140 km
€ 1.499
Lees ook
Nieuws
Peugeot 508 verdwijnt in mei, nu in de aanbieding
Op Zoek Naar
Lekker veel auto voor €10.000: dikke middenklasser van Kia of liever een Opel of Peugeot?
Achtergrond
SUV of stationwagon: Peugeot 3008 SUV versus 508 SW
Nieuws
Peugeot 508: leveringsgamma nóg verder uitgekleed
Nieuws