Elektro-eend is los: Citroën Revolte

Citroën Revolte
Citroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën RevolteCitroën Revolte
Met deze Revolte presenteert Citroën een plug-in hybride die tevens een hommage is aan de oude 2CV.
Het was al een tijdje duidelijk dat Citroën met een 'nieuwe' eend zou komen. De laatste weken teasete het merk door steeds iets meer te laten zien, en vorige week lekte - iets minder volgens de planning - deze conceptcar al uit. Nu hebben we officiële informatie, zij het summier. De Revolte betreft een plug-in hybride, die zowel door de verbrandingsmotor als door een elektromotor kan worden aangedreven. De accu's van de auto kunnen bovendien extern worden opgeladen. Wat voor verbrandingsmotor de auto heeft en hoeveel vermogen de twee motoren hebben, is vooralsnog niet bekend.
Citroën heeft het design van de auto gebaseerd op dat van de klassieke 2CV. Volgens de laatste mode is de showauto van Citroën voorzien van zogeheten zelfmoorddeuren – achterportieren die naar achteren open klappen. De achterruit is geïntegreerd in het dak. En een ander opvallend detail is dat de stoel van de achterpassagier achterwaarts is geplaatst. Bovendien is de auto volgens Fransen: "licht, zuinig, vernuftig, innovatief én de auto van de toekomst, net als de 2CV".

PRIVATE LEASE Citroën

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.