Volvo XC90 T8 Recharge AWD Ultra (2024) #2
autoreview

Signalement
| Uitvoering | XC90 T8 Recharge AWD Ultra |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 18.500 km |
| KM-stand laatst | 19.200 km |
Onverwachte keuze of toch niet
- 19.200 km
Eerste even de reden waarom deze Volvo. Lang zitten dubben en denken om een demo Stelvio Quadrifoglio te kopen. De Alfa's die ik heb gehad waren zo geweldig.. Maar aan de andere kant beviel het comfort van de BMW 5 die ik 2 jaar heb gehad ook heel goed. Toch maar weer een mooie BMW 5 dan? Alfa valt af vanwege de exorbitante bijtelling, de nieuwe BMW 5 is gewoon minder BMW dan voorheen. Die gekke schermpjes (ja, ik weet dat het de toekomst is..) en de wat mindere kwaliteitsbeleving gaven me geen goed gevoel. Wat dan? We hebben in 2018 al een keer een XC90 gehad en dat was een fijne auto. Groot gezin, toch missen we vaker de 7-zitter dan verwacht ondanks dat de oudere kinderen niet altijd meer meegaan. Ik heb voor mezelf de fantastische Granturismo en dan is er nog een wat oudere Mini Cooper Cabrio. Dus volgens mijn vrouw is een fijne gezinsauto wel de meest verstandige keuze. Ik kies voornamelijk met mijn hart, zij wat meer met haar verstand. Dus besloten we een nieuwe XC90 te kopen. Maar ook dat plan was snel van tafel omdat ik de 2025 versie minder mooi vindt. Dus op zoek naar een jonge demo auto maar dan zoals ik het mooi vindt. Geen zwarte of grijze (heeft iedereen) en full option maar zonder luchtvering (daar houd ik niet van). Met mijn wensenpakket sprak ik onze dorpgaragist aan en samen vonden we precies de juiste auto. Een witte XC90 T8 in Ultimate Dark uitvoering met 22 inch velgen, dubbel glas en het B&W sound systeem. En zo geschiede..
De auto heeft 19000 km gereden en komt van een Duitse Volvo dealer die hem als demo ingezet heeft. Nagelnieuw. Toch ben ik erg benieuwd of deze auto bij mij de juiste snaar weet te raken omdat ik er geen meter mee gereden had. De 2018 Dieselversie was een tikje rumoerig en ik vond de bediening niet altijd even fijn. Nou, mijn eerste lange rit is een feit en deze auto is echt heerlijk. Zelfs ik wordt er chill van. An sich heel snel, echter ook heel stil en ontstressend. En de grote witte blok auto is eigenlijk zelfs (smaken kwestie) erg mooi met alle zwarte hoogglans details. Stoelen: fenomenaal met verwarming, koeling en massage. Bediening: screen is beter dan in 2018, veel responsiever en duidelijker. Apple Car Play met kabeltje is dan weer een minpunt. Over verbruik kan ik nog niet veel melden, lust een stevige slok en dik 50km elektrisch zijn mooi voor ritjes in de regio. Eerste indruk is zeer positief. En ook mijn vrouw vindt het een zaligheid. Mooi, iedereen blij.
Meer foto's en extra info volgen later.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volvo XC90 2.0 T8 Recharge AWD R-Design | Luchtvering | Trekhaak | Sportstoelen | Schuif-/Kanteldak | Harman Kardon Audio | 360 Camera | Elektrisch Verstelbare Voorstoelen | Stoel-/Stuurverwarming
- 2021
- 84.200 km

Volvo XC90 2.0 T8 Recharge AWD Inscription Exclusive Luchtvering | Massage | VOL OPTIES
- 2021
- 170.831 km

Volvo XC90 T8 Aut. Recharge Ultimate Bright Longe RangeStoelverwarming Trekhaak 455pk VERWACHT 19-12-2025
- 2022
- 115.548 km
Lees ook

Praktijkervaring Volvo XC90: ‘Het nieuwe Volvo’ door de ogen van gebruikers

Test Volvo XC90 T8: Waarom deze gouwe ouwe mag bestaan naast de EX90

Lagere vanafprijs voor Volvo XC60

Ford Explorer PHEV vs. Volvo XC90 Recharge T8 - Vergelijkende Test
