AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • XC70
17

autoreview

Volvo XC70 D5 AWD Summum (2012) #2

Peertronic
  • Peertronic10
  • Review
9 maart 2013 om 00:11
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXC70 D5 AWD Summum
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf13.700 km
KM-stand laatst87.610 km
Gemiddelde lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Als een kind zo blij en met verdriet afscheid geno

  • 13.700 km
  • 8 maart 2013

Vandaag mijn "nieuwe" XC70 opgehaald. Stond klaar voor me, netjes gepoetst, niet volgetankt maar vooruit.
Verder alles zoals afgesproken. Oudje achtergelaten en rustig weggereden richting huis.
Eerste indrukken: geweldig... wat een auto en wat een rust en luxe om me heen.
Diesel en automaat zijn beide nieuw voor mij. Ik heb in de VS regelmatig rondgereden met een automaat en dat wende snel.
Diesel, tja, het was een rationale keuze en ook bij gebrek aan goede alternatieven de beste keus. Je ziet hier de 3.2 of T6 bijna niet. Geen wonder, verbruik ligt hoog en CO2 uitstoot ook. Daarentegen is een Diesel hier voor verzekering en wegenbelasting nauwelijks duurder.
Het is nog te vroeg om een heel uitgebreide review te schrijven en ik wil ook nog graag Eigen foto's toeveoegen.
Morgen gaan we er even op uit. Kan vrouwlief ook eens toeren.

Overigens deze auto heeft ook Volvo On Call! Daar zal ik later meer over schrijven.

Halve tank verder

  • 14.300 km
  • 19 maart 2013

Al twee weken in ons bezit en nog steeds genieten en ontdekken wat een vooruitgang deze auto biedt.

Vooral blij met de automaat. De diesel vraagt nog wat gewenning na een prachtige 2.5T. Jammer dat ze die niet meer hadden. Maar ik wen er wel aan. Het is niet dat we meer herrie hebben, in tegendeel. Het is in de auto veel stiller.Het is enkel bij stationair dat je de auto wat meer voelt en hoort en ook de brom, daar moet ik nog aan wennen.

Volgende week naar Frankrijk door de Alpen. Na terugkomst volgt een verslag. Zal wel even wennen worden ook, met de Geartronic door de bergen.

2000 kilometer verder

  • 16.300 km
  • 9 april 2013

Ik heb er weer 2000 veilige kilometers bijgezet. Alles naar tevredenheid. Meer dan zelfs! Wat een geweldige bak.
Veilig ja! Op de terugweg in de Alpen in een sneeuwbui over een flinke ijs/steenklomp gereden. Rechtdoor, met beide rechterwielen. Geen moment het idee gehad dat ik de controle over de auto verloor. Met z'n allen flink geschrokken maar alles enorm meegevallen. Alleen een stukje plastic bij de achterwielen gebroken.
Binnenkort even alles nalopen maar het verzekerings hulp centrum heeft al vastgesteld dat er eigenlijk nergens sprake is van schade, behalve dan het plastic.

Pluspunten:
Comfort
Stuurgedrag
Moter
Verbruik (nou ja, in vergelijking met de 2.5T!)
Design
Bediening
Navigatie
HiFi (Dolby Surround)

Minpunten:
Eigenlijk maar 1, iets minder bagageruimte waardoorik mijn vertrouwde manier van koffers pakken nu moet aanpassen.

Weer 2000 km erbij

  • 18.455 km
  • 25 juni 2013

Zo langzaam aan begint de luxe al weer te wennen. Maar het blijft genieten.
Vandaag weer zon 250 km erop gezet. Heerlijk cruisen.
Het is geen haastbak maar als je 'm de sporen geeft wil ie wel!

Geen problemen te melden. Motor loopt als een zonnetje. Af en toe mis ik de 2.5T wel. wat had die een mooi geluid. En met stationair draaien geen enkele vibratie of geluid waar te nemen.

Maken ons nu klaar voor de vakantie. Heb er weer zin in.

Enig nadeel wat ik nu ervaar is dat er toch net iets minder in kan. Daarnaast blijf ik erbij dat een lichter interieur me beter bevalt, maar ik klaag niet, want het bevalt verder uitstekend.

Zal 'm van het weekend weer eens vertroetelen en het leer in was zetten.

Op naar de 20.000 km!

Oh ja, navigatie geupdate, wat een karwei! Had gehoopt dat Zwitserland nu wel via de spraaksturing zou werken, maar helaas, nee. Hopelijk bij de volgende update.

Verbruik is nog steeds prima, gemiddeld 8.5 ltr/100km. Vandaag zelfs gemiddels 6.7ltr/100km gehaald met max. 125km/u.

De winter weer veilig door

  • 28.850 km
  • 6 april 2014

Zo, even een kleine update.
De XC70 heeft ons wee veilig de winter doorgebracht. Was hier weliswaar nauwelijks een probleem, alleen onze tochten in de Alpen en Schwarzwald, daar lag dan wel weer veel sneeuw.

Auto rijdt perfect, motor loopt als een zonnetje. Verbruik ligt nog steeds rond een gemiddelde van 8,5ltr/100km.

Navigatie update heeft nu eindelijk Zwitserland bij de spraaksturing toegevoegd,

De bediening, ook met spraaksturing beschouw ik als erg omslachtig, maar ja.

Terug naar de geboorteplaats

  • 37.084 km
  • 27 augustus 2014

Zo nu hebben we er binnen 3 weken meer dan 5000 km op de teller bij gekregen.

Terug naar Zweden, de oorsprong, geboorteplaats, nest. Hij heeft het zoals verwacht met gemak gedaan en ons volledig overtuigd van zijn comfort en plezier om in te rijden.

Wat is dat heerlijk zoefen over dfe Duitse Autobahn (als er tenminste geen files zijn).

Geen enkel probleem. Maar in Vaster Götland valt ie nauwelijks op. Tsjonge jonge, wat een Volvo's hebben we geteld. We zijn er maar mee opgehouden.

Maar terug naar de auto.

Op zijn 18 inch zomerschoenen op de comfort stand van de Four-C active vering en de adaptive cruise control met een perfecte airco in de heerlijke sportieve stoelen..is het soms bijna saai. Het landschap glijdt aan je voorbij en de kilometers komen erbij alsof het niks is.

Geen problemen dus. En het verbruik, tja, wat je van een D5 kan verwachten in een 1,8 ton zware auto met volle bepakking, 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond met boven op het dak nog een skibox: 1:12 over 5000 km, waarbij ik eerlijkheidshalve wel moet opmerken dat de skibox er op de plaats van bestemming af ging. De gemiddelde snelheid weet ik niet meer maar de topsnelheid lag op ongeveer 150km/u.

Verder? Ja eigenlijk niets dus. Enkel sinds de terugkomst het gevoel dat er bij 70 km/u een dreunend geluid te horen is, zeer zwak, net alsof er een onbalans in de wielen of aandrijfas zit. Het komet met 60km/u wordt sterker en verdwijnt bij meer dan 100km/u.

Geen idee, en het is zwak te horen, zeker omdat er bijna geen geluid de auto inkomt. Ook een zeer aangename ervaring op zo'n lange reis.

Vrijdag even naar de dealer om er eens naar te laten kijken. Ik laat het hier nog weten maar ik hoop dat het slechts de wielen zijn.

Tja, nu rustig naar de 40.000. In oktober weer naar de Franse Alpen, zon' 1500km er weer bij. Heerlijk. Kijk er nu alweer naar uit om 'm door de bergen te loodsen.

Terug uit de Franse Alpen

  • 39.385 km
  • 12 oktober 2014

We moesten in ons appartementje weer het een en ander renoveren en daar hebben we de herfstvakantie van de kinderen maar voor aangegrepen. Nog net even wat zon meepikken in de nazomer in de de "Queyras".
Er weer zo'n 1500km bijgezet, en wat was het weer heerlijk om met die diesel door de bergen te gaan.

De FourC in de sportstand, GT ook en dan af en toe helpen door zelf te schakelen. Auto helemaal vol met skibox, geen helling te stijl!

Merk nu wel dat ik de 17" wel prettiger vind met de winterbanden van Nokian dan de zomersloffen van 18" met Pirelli's.

Olieverbruik is nauwelijks op te merken, staat nu dus naar ongeveer 15.000km op half. Wie dit type kent weet dat je de olie niet meer met de peilstok kan peilen maar dat je het met de boordcomputer moet bekijken. Tja, vooruitgang? Ook de motertemperatuur indicatie is verdwenen.

Nu de komendde tijd alleen in de weekenden wt uitstapjes en dan rond de Kerst weer wat tochten, o.a. weer eens een bezoekje aan Nederland. Komen we langzaam aan tegen de 40.000 km aan.

Het blijft genieten, elke km......

8000 erbij, was het de sneeuwklomp in 2013 dan toc

  • 48.848 km
  • 20 september 2015

Zo, weer even een update, de laatste is alweer van oktober vorig jaar. Wat is er allemaal te melden?

Natuurlijk weer heel wat bergritten gemaakt, maar dat is vanzelfsprekend...

Maar na de zomervakantie van 2014 en de winter van 2015 begon ik me te toch te ergeren aan een geluid wat naar mijn idee van de wiellagers af kwam- Ik had het vermoeden na de zomervakantie al, maar de dealer kon het toen net echt plaatsen en vertelde me dat het van alles kon zijn, misschien beter wachten totdat ik de winterbanden had gewisseld.

Nou dat had ik dus al eind oktober laten doen, en het geluid werd niet minder. Toen hebben ze de wielen van voren naar achteren gewisseld en toen werd pas echt vervelend. Weer terug voor een beurt in februari, maar ze vertelden me doodleuk dat ik beter een keer andere banden kon nemen, die Pirelli's waren wellicht de oorzaak.
Na de vakantie in Zuoz (vlak bij St.Moritz) was ik het zat. Terug naar de garage en verteld dat ze het maar moesten oplossen.

En wat bleek? Rechter wiellager volledig versleten en links was het niet meer 100%. Nu heb ik een extra garantie genomen nadat de fabrieksgarantie zou aflopen (quality 1) en die hebben dus alles keurig vergoed.

Nu, afgelopen zomervakantie, begon de auto opeens vreselijk te kraken bij een bocht linksom en op een of andere manier op hellingen. Geen geluid op de snelweg , rechtdoor, verdere geen enkele klacht.

Nu was de garage voortvarender en werd de oorzaak direct gevonden, de bussen van het subframe. Tja... ook weer vervangen en volledig vergoed door Quality1.

En nu rijdt de auto weer als kwam die rechtstreeks uit de fabriek. Pech? Toch de ijsklomp/steen van de winter 2013? Wie zal het zeggen. Kostte me uiteindelijk alleen een eigen bijdrage, dat was te verwaarlozen. Maar toch, moet er een klein beetje over heen zien te komen, maar mijn vertrouwen heeft een kleine deuk opgelopen.

Als dit alles was, en uiteindelijk misschien toch het latere gevolg van de behoorlijke stuiterpartij, dan is er niets aan de hand.

Op naar de 50'000km!

Maar, ik rijd er nog steeds met heel veel plezier in en de veiligheidsvoorzieningen zoals de afstandsradar hebben me al een paar keer "gered".

Niet meer alleen in de garage

  • 67.700 km
  • 6 maart 2017

Al weer een heel tijdje geleden dat ik een update gegeven heb,wel nu, bij deze dan. Al weer zo'n 20000km verder en "still going strong"!

Nog altijd genieten. Nog problemen gehad?
Älleen de bus van het subframe rechtsvoor die kraakte, mn bij hogere temperaturen en in combinatoe bij langere ritten, als de auto dan scheef hing, bijv in een bocht, dan kraakte het. Weer verholpen onder garantie.

Sindsdien alleen nieuwe renschijven en blokken achter. Tot söot nog een akefietje met een aanhanger, bleek stuurmodule kapot. Tja, pech.

Voor de rest bijft het een fantstische auto, comfortabel, betrouwbaar en good looks! Immiddels is er echter een XC90 bij gekomen. Dus ondanks het feitndat ik nu naar mijn werk zal gaan met de XC70, zullen we mn de langere stukken met de XC90 gaan maken.

Woon-werk

  • 70.360 km
  • 3 juli 2017

Zo, twee stoere auto's voor de deur. Eentje voor vrouwlief en de XC70 voor woon-werk verkeer- Elke dag rustig over de binnenwegen 30 km op en neer.
In de weekenden en op vakantie de ruimere, hogere XC90.
Welke is de beste? De XC70 natuurlijk. Vlotter, comfortabeler, stiller, veiliger en de looks....
En dan toch een zwak voor de XC90? Jazeker, gewoon omdat ie anders is. Omdat ie zo lekker hoog zit, maar ook zeer comfortabel. Zit meer als in een grote lederen fauteuil.
De XC70 gaat onvermoeibaar door. Nog klachten? Geen!
De volgende (over 5 jaar of zo ;-) ) Ik weet het niet, ligt aan de omstandigheden maar de nieuwe reeks XCs, 60, 90 of V90CC, het is allemaal mooi spul, maar worden steeds minder noodzakelijk en het blijven dan nog louter plezier objekten. Misschien dat ik me dan echt iets leuks koop zonder rekening te hoeven houden met 2 kinderen, een hond en veel bagage!
Ik tokkel vrolijk verder in mijn XC70 en nog elke dag blij en tevreden dat we hem alweer bijna 5 jaar hebben!

Lekker doortuffen

  • 87.610 km
  • 24 juli 2019

Even een korte update, zag net dat het alweer 2 jaar geleden was voor de laatste update.
Weinig nieuws te melden, geen problemen gehad. Gebruik hem nu meestal alleen voor woon-werk verkeer. Dat is nog prima maar krijg steeds meer wroeging. Een D5 voor 30 km per dag?
Hij rijdt prima, vergeleken met benzine autos is de D5 toch wel wat luider. Het stoort me eigenlijk het meest met stationair draaien, de brom en de vibraties. Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat de automaat wat hard terugschakeld met remmen en soms wat bruusk opschakeld.
Maar, het rijdt nog steeds fantastisch. Ergens spijt van of speciale toekomstwensen?
Ja, een elektrische volvo, geen hybride en een licht interieur. Ben ook een beetje klaar met zwarte interieurs.
We zullen zien, de XC40 volledig elektrisch komt in 2020 op de Zwitserse markt. Helemaal zeker ben ik nog niet.

 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo XC70
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 D4 5-CILINDER Automaat | Trekhaak | Leer

    Volvo XC70 2.0 D4 5-CILINDER Automaat | Trekhaak | Leer

    • 2012
    • 244.859 km

    € 13.945

    D5 AWD Aut. Summum, Plus & Family Line

    Volvo XC70 D5 AWD Aut. Summum, Plus & Family Line

    • 2014
    • 175.298 km

    € 20.900

    2.4 D4 AWD 5-CILLINDER POLAR+ | INTELLISAFE-LINE | KEYLESS ENTRY | LEDER | XENON-LED | TREKHAAK

    Volvo XC70 2.4 D4 AWD 5-CILLINDER POLAR+ | INTELLISAFE-LINE | KEYLESS ENTRY | LEDER | XENON-LED | TREKHAAK

    • 2016
    • 119.676 km

    € 27.900

Meer Volvo XC70 occasions

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo XC70 specificaties
  • Volvo XC70 occasions
  • Volvo XC70 video's
Advies en informatie
  • Volvo XC70 tests
  • Volvo XC70 gebruikersreviews
  • Volvo XC70 index
PREMIUM
Peugeot 508 RXH HY4 - Volvo XC70 D4

Peugeot 508 RXH HY4 - Volvo XC70 D4

Bakken vermogen en toch 1 op 24 rijden, Peugeot beweert dat het kan met de dieselhybride aandrijflij

Lees meer
 

Volvo XC70 reviews

  • Review
    Volvo XC70 D3 Limited Edition (2012)

    Volvo XC70 D3 Limited Edition (2012)

    3
    • 27 februari 2019
  • Review
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2011)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2011)

    22
    • 22 september 2018
  • Review
    Volvo XC70 D5 AWD Ocean Race (2012)

    Volvo XC70 D5 AWD Ocean Race (2012)

    9
    • 4 augustus 2014
  • Review
    Volvo XC70 D4 Momentum (2013)

    Volvo XC70 D4 Momentum (2013)

    1
    • 4 augustus 2014
  • Review
    Volvo XC70 D3 Limited Edition (2011)

    Volvo XC70 D3 Limited Edition (2011)

    5
    • 18 november 2013
  • Review
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2012) #2

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2012) #2

    17
    • 8 maart 2013
  • Review
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2012)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2012)

    3
    • 7 februari 2013
meer reviews
Test: Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge

Test: Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge

Dankzij de stekker een schoon geweten en toch genieten van alle mogelijke luxe en veel vermogen....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    Volvo XC70 2.5 T AWD Summum (2005)

    6
    • 9 december 2020
  • Review
    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    Volvo XC70 T6 AWD Summum (2010)

    11
    • 13 november 2020
  • Review
    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    Volvo XC70 D5 AWD Summum (2008)

    3
    • 11 oktober 2020
  • Review
    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    Volvo XC70 2.4 D5 AWD (2003)

    2
    • 28 juni 2020
  • Review
    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    Volvo XC70 2.4D DRIVe Momentum (2009)

    3
    • 20 juni 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: de derde zijruit van de Volvo XC70

    De Vluchtstrook: de derde zijruit van de...

    44
    • 8 maart 2020
  • Review
    Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)

    Volvo XC70 T5 Inscription Edition (2015)

    12
    • 8 februari 2020
Merk
Merk
  • Review
    Volvo XC40 T2 Business Pro (2021)

    Volvo XC40 T2 Business Pro (2021)

    1
    • 28 januari 2021
  • Test: Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge

    Test: Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo...

    • 26 januari 2021
  • Review
    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    Volvo S60 B3 Inscription (2021)

    8
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    3
    • 25 januari 2021
  • Review
    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription (2020)

    Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Inscription...

    2
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    Volvo S90 T5 Inscription (2017)

    3
    • 24 januari 2021
  • Review
    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    Volvo S80 2.4 170pk (2004)

    6
    • 22 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep