Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2019)

autoreview

Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2019)

Signalement

UitvoeringXC60 T8 Twin Engine AWD Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf83.821 km
KM-stand laatst85.800 km
Lezerswaardering: 28%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 83.821 km

Sinds vandaag zijn mijn ouders trots eigenaar geworden van (in hun ogen een "nieuwe") occasion Volvo XC60 T8 inscription. Zelf ben ik auto liefhebber en woon ik nog thuis dus rij zelf regelmatig met het wagenpark van mijn ouders. Voorheen reed mijn moeder een youngtimer, namelijk een BMW 525I uit 2004. Door de natuurlijk wel bekende youngtimer-regeling was dit toen der tijd financieel aantrekkelijk. Na deze iets meer dan 4 jaar in bezit gehad te hebben was deze toe aan vervanging, deze was toen der tijd gekocht met 102.000 kilometer op de teller en inmiddels staat er 250.000 kilometer op. Omdat mijn moeder veruit de meeste kilometers maakt (namelijk ruim 35.000KM per jaar) had zij wel degelijk wat te zeggen over de volgende occasion. Er waren twee voorwaardes waar de nieuwe auto aan moest voldoen, hoge instap en het moest en zou een Volvo zijn. Waarom een Volvo hoor ik je denken... vond ze al vanaf vroeger af aan de mooiste auto's en laten deze nou ook bekent staan als betrouwbaar en veilig. Dus een Volvo moest en zou het worden.

Met deze voorwaarde ben ik opzoek gegaan naar een (bijna) youngtimer van Volvo met een hoge instap met een lage kilometerstand (+- 100.000km). Dan kom je al snel uit op een Volvo xc60. Deze wilde we dan wel met alle toeters en bellen. Echter kost een mooi exemplaar dan ruim 20.000+ euro. met zoon hoge aanschafprijs valt het fiscale voordeel van een youngtimer een beetje weg. Toen heb ik even de kosten van een nieuwe zuinigere volvo xc60 en een oudere naast elkaar gelegd. De conclusie was dat het onderaan de streep op jaar basis niet zoveel scheelde. Naar hiervan mijn vader te overtuigen te hebben kon het versier verplaats worden naar een jong gebruikte occassion volvo xc60.

Er waren een aantal eisen waar deze auto aan moest voldoen. Zo moest de auto alle veiligheidsopties hebben, moest er headsup display zijn, memory seats, pilot assist en niet te vergeten een trekhaak voor de jaarlijkse ritjes met de caravan.

Heel lang hebben we wel getwijfeld over het wel of niet nemen van luchtvering. we hebben twee auto's test gereden. een met luchtvering en een zonder, het verschil was wel degelijk voelbaar, met name over wat grotere snelheidsheuvels. Echter kon ik geen geschikte versie vinden met alle opties en een leuke kilometerstand die een beetje betaalbaar bleef. Uiteindelijk er toch voor gekozen om niet te kiezen voor de luchtvering, maar voor meer opties in het interieur.

Uiteindelijk uitkomen bij Intocars in Someren die een mooi exemplaar Volvo xc60 T8 inscription uit het bouwjaar 2019 met een kilometerstand van 83.821. De auto is geïmporteerd uit Duitsland en is volledig dealer onderhouden. Na een proef rit van hooguit 30 minuten waren me ouders verkocht en daarmee de auto ook.
daarnaast werd de auto netjes afgeleverd met een beurt, een nieuwe apk en werd een plekje opnieuw gespoten. daarnaast kregen we 12 maanden garantie. wat ons betreft een prima deal!!! op de auto zit eigenlijk elke optie die we maar konden wensen, op de massagestoelen en luchtvering na.

de bedoeling is dat er ruim 35.000 kilometer per jaar met deze auto wordt gereden. ik hou jullie in de toekomst op de hoogte van het verbruik ervaringen en onderhoud.

Wanneer de eerste kilometers zijn verreden kom ik terug met de bevindingen van mij en van mijn ouders natuurlijk.

De eerste kilometers

  • 85.800 km

De eerst 2000 kilometers zitten er al weer op. En wat een fantastische auto is het toch. Wat is het toch een verademing, het lijkt wel of de auto altijd vermogen over heeft, zoveel dat het bijna gevaarlijk is voor je rijbewijs.

eerlijk is eerlijk het is niet allemaal super. Persoonlijk vind ik dat de Pilot assist de auto niet perfect centreert op de weg, hij neigt wel vaak erg veel naar rechts. Dit is soms heel hinderlijk als je op de linkerbaan rijdt en wel heel dicht langs een vrachtwagen of auto af rijdt (hier had ik ook al rekening mee gehouden aangezien ik hier al vaker over gelezen had bij andere reviews).
Daarnaast vind het persoonlijk heel irritant dat het knipper licht niet toont in de Heads Up display. dit zorgt er vaak voor dat je twijfelt of je knipperlicht aan staat. De vorige bmw 525I uit 2004 had dit wel!?! beetje gek dat zoon jonge auto dit dan niet heeft.

Voor de rest heb ik weinig te klagen over de auto en ben ik vooral erg onder de indruk van de presentaties. bij de volgende update zal ik iets meer laten weten over het verbruik. daarnaast zal er tegen die tijd ook een nieuwe set all seasons onder de auto zitten.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.